Mostrar el registro sencillo del ítem
Proposta d'itinerari didàctic per treballar el paisatge, l'agricultura tradicional i les sénies de la Vall d'Alba
dc.contributor.author | Trilles Gil, Layla | |
dc.contributor.other | Lloría Adanero, Reis | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2023-07-27T10:33:55Z | |
dc.date.available | 2023-07-27T10:33:55Z | |
dc.date.issued | 2023-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/203688 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | El patrimoni i la història són elements clau que han de perdurar amb el pas del temps i de nosaltres depén que no caiguen en l’oblit. Aquests ens fan recordar els nostres orígens, d’on venim i per què som com som actualment. Hem d’aconseguir que les noves generacions i tots els nouvinguts siguen capaços d'otorgar-li la importància i el valor que tenen i que s’ha anat transmetent generació tres generació fins avui en dia. Per conèixer millor allò que ens envolta i que forma part de la nostra identitat no hi ha millor manera de fer-ho que veient-lo de primera mà, a través de les fonts. Aquestes ens permeten traslladar-nos a altres èpoques sense moure’ns del lloc. Amb els recursos didàctics les treballarem per tal d’incentivar a l’alumnat a descobrir més sobre el nostre patrimoni aprenent de manera activa endinsant-nos en una aventura on l’element principal és el coneixement. Amb aquest treball de fi de grau es presenta una proposta didàctica per veure com elements que passen desapercebuts diàriament per part de l’alumnat poden convertir-se en el fil conductor del seu aprenentatge. L'objectiu és donar a conèixer com es duien a terme pràctiques agrícoles anys rere en la nostra població i com les sénies van estar elements essencials en aquest procés, motiu pel qual actualment podem trobar-ne tantes al terme. | ca_CA |
dc.description.abstract | Heritage and history are key elements that must endure over time and it is up to us not to forget them. They remind us of our origins, where we come from and why we are as we are today. We have to make sure that the new generations and all the newcomers are able to give them the importance and value that they have and that has been transmitted generation after generation until today. To know better what surrounds, us and is part of our identity, there is no better way to do it than seeing it first hand, through the sources. These allow us to travel back in time without moving from the place. With the didactic resources we will work on them in order to encourage students to discover more about our heritage by learning in an active way, enrolling us in an adventure where the main element is knowledge. With this thesis we present a didactic proposal to see how elements that go unnoticed by students on a daily basis can become the driving force of their learning. The objective is to show how agricultural practices were carried out in the past in our town and how the sowings were essential elements in this process, which is the reason why we can find so many of them nowadays. | ca_CA |
dc.format.extent | 57 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | història | ca_CA |
dc.subject | patrimoni | ca_CA |
dc.subject | paisatge | ca_CA |
dc.subject | identitat | ca_CA |
dc.subject | itinerari | ca_CA |
dc.subject | history | ca_CA |
dc.subject | heritage | ca_CA |
dc.subject | landscape | ca_CA |
dc.subject | itinerary | ca_CA |
dc.title | Proposta d'itinerari didàctic per treballar el paisatge, l'agricultura tradicional i les sénies de la Vall d'Alba | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840