Proposta d'itinerari didàctic per treballar el paisatge, l'agricultura tradicional i les sénies de la Vall d'Alba
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta d'itinerari didàctic per treballar el paisatge, l'agricultura tradicional i les sénies de la Vall d'AlbaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Lloría Adanero, Reis; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
El patrimoni i la història són elements clau que han de perdurar amb el pas del temps i de
nosaltres depén que no caiguen en l’oblit. Aquests ens fan recordar els nostres orígens, d’on
venim i per què som com som ... [+]
El patrimoni i la història són elements clau que han de perdurar amb el pas del temps i de
nosaltres depén que no caiguen en l’oblit. Aquests ens fan recordar els nostres orígens, d’on
venim i per què som com som actualment. Hem d’aconseguir que les noves generacions i tots els
nouvinguts siguen capaços d'otorgar-li la importància i el valor que tenen i que s’ha anat
transmetent generació tres generació fins avui en dia. Per conèixer millor allò que ens envolta i
que forma part de la nostra identitat no hi ha millor manera de fer-ho que veient-lo de primera mà,
a través de les fonts. Aquestes ens permeten traslladar-nos a altres èpoques sense moure’ns del
lloc. Amb els recursos didàctics les treballarem per tal d’incentivar a l’alumnat a descobrir més
sobre el nostre patrimoni aprenent de manera activa endinsant-nos en una aventura on l’element
principal és el coneixement. Amb aquest treball de fi de grau es presenta una proposta didàctica
per veure com elements que passen desapercebuts diàriament per part de l’alumnat poden
convertir-se en el fil conductor del seu aprenentatge. L'objectiu és donar a conèixer com es duien
a terme pràctiques agrícoles anys rere en la nostra població i com les sénies van estar elements
essencials en aquest procés, motiu pel qual actualment podem trobar-ne tantes al terme. [-]
Heritage and history are key elements that must endure over time and it is up to us not to forget
them. They remind us of our origins, where we come from and why we are as we are today. We
have to make sure that the ... [+]
Heritage and history are key elements that must endure over time and it is up to us not to forget
them. They remind us of our origins, where we come from and why we are as we are today. We
have to make sure that the new generations and all the newcomers are able to give them the
importance and value that they have and that has been transmitted generation after generation
until today. To know better what surrounds, us and is part of our identity, there is no better way to
do it than seeing it first hand, through the sources. These allow us to travel back in time without
moving from the place. With the didactic resources we will work on them in order to encourage
students to discover more about our heritage by learning in an active way, enrolling us in an
adventure where the main element is knowledge. With this thesis we present a didactic proposal to
see how elements that go unnoticed by students on a daily basis can become the driving force of
their learning. The objective is to show how agricultural practices were carried out in the past in our
town and how the sowings were essential elements in this process, which is the reason why we
can find so many of them nowadays. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess