The intersection of music and arts education and technology: assessing Google Meet’s usability in a case of a prominent local college
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/203678/7053.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/166533
comunitat-uji-handle4:10234/202513
REVISTESMetadatos
Título
The intersection of music and arts education and technology: assessing Google Meet’s usability in a case of a prominent local collegeAutoría
Fecha de publicación
2023-05Editor
Publicacions de la Universitat Jaume ICita bibliográfica
LOBO, Joseph. The intersection of music and arts education and technology. ARTSEDUCA, 2023, no 35, p. 99-114.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
This study is focused on examining the intersection of music and arts education and technology by
examining Google Meet’s usability for learning various concepts in the Music and Arts in the K12
Curriculum course ... [+]
This study is focused on examining the intersection of music and arts education and technology by
examining Google Meet’s usability for learning various concepts in the Music and Arts in the K12
Curriculum course by adopting the Technology Acceptance Model (TAM) from a sample of 4th-year
graduating students (NMale= 45 [43.3%], NFemale= 59 [56.7%]) at a prominent local college in Angeles
City, Philippines. The Partial Least Square-Structural Equation Modelling (PLS-SEM) through SmartPLS4
was performed to explore the factors that greatly influence students’ behavioral intention to use and the
actual use of Google Meet. Based on the findings, it was uncovered that Perceived Ease of Use (PEOU)
is significantly related to and impacts Perceived Usefulness (PU) (β = .649, p <.05); PEOU (β = .381,
p = .007) and PU (β = .477, p <.05) are positively interrelated to and trigger Behavioral Intention to
Use (BI); lastly, BI is highly interrelated to and impacts the actual use of the system (AU) (β = .728, p
<.05). Based from these findings, all the hypotheses were supported and confirmed that Google Meet
can is indeed an effective tool to be used for Music and Arts in the K12 Curriculum course. Practical
interventions in a form of a proposal concerning students, teachers, and future research undertakings
are also presented. [-]
Este estudio se centra en examinar la intersección de la música y la educación artística y la tecnología
al examinar la usabilidad de Google Meet para aprender varios conceptos en el curso Música y artes
en el plan ... [+]
Este estudio se centra en examinar la intersección de la música y la educación artística y la tecnología
al examinar la usabilidad de Google Meet para aprender varios conceptos en el curso Música y artes
en el plan de estudios K12 mediante la adopción del Modelo de aceptación de tecnología (TAM) de
una muestra de estudiantes de cuarto año. estudiantes que se gradúan (Nhombres = 45 [43,3 %], Nmujeres = 59 [56,7 %]) en una destacada universidad local en la ciudad de Ángeles, Filipinas. Se realizó el
modelo de ecuación estructural de mínimos cuadrados parciales (PLS-SEM) a través de SmartPLS4
para explorar los factores que influyen en gran medida en la intención de uso del comportamiento de
los estudiantes y el uso real de Google Meet. Con base en los hallazgos, se descubrió que la Facilidad
de uso percibida (PEOU) está significativamente relacionada con la Utilidad percibida (PU) y tiene un
impacto (β = .649, p <.05); PEOU (β = .381, p = .007) y PU (β = .477, p <.05) se interrelacionan
positivamente y desencadenan Intención de Uso Conductual (BI); por último, BI está altamente interre- lacionado e impacta en el uso real del sistema (AU) (β = .728, p <.05). Con base en estos hallazgos,
se respaldaron todas las hipótesis y se confirmó que Google Meet puede ser una herramienta efectiva
para usar en Música y Artes en el curso del plan de estudios K12. También se presentan intervenciones
prácticas a modo de propuesta sobre estudiantes, docentes y futuros emprendimientos de investi- gación. [-]
Publicado en
ArtsEduca 35 (2023)Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- Artseduca_2023_no.35 [18]