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dc.contributor.authorNarikbayeva, Lora
dc.contributor.authorShindaulova, Raushan
dc.contributor.authorBekmukhamedov, Beken
dc.contributor.authorAkhmetova, Aimkul
dc.contributor.authorZhakaeva, Saltanat
dc.date.accessioned2023-07-26T11:16:06Z
dc.date.available2023-07-26T11:16:06Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.citationNARIKBAYEVA, Lora, et al. Creativity and emotional intelligence development of future music teachers. ARTSEDUCA, 2023, no 35, p. 23-34.ca_CA
dc.identifier.issn2254-0709
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/203664
dc.description.abstractThe purpose of this research was to investigate the possibility for emotional intelligence and creativity development among future music teachers in an interactive learning environment. The sample of respondents included 60 senior students majoring in music teaching. Of this number, 30 people were distributed into the experimental group (trained following a specially developed program) and 30 – into the control group (trained following traditional methodology). The key method used within this work was comparative analysis. It was applied to compare the outcomes of the experimental group with those of control. As a result of the conducted study, it was uncovered that the most effective way to develop emotional intelligence and creativity is music therapy. In international practice, these conclusions can be taken advantage of by university educators in the field of music, art, and the like, as well as those working with gifted children, teaching music in inclusive schools and classes, and conducting specialized training directed at emotional intelligence and creativity enhancement.ca_CA
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación fue investigar la posibilidad de desarrollo de la inteligencia emocional y la creatividad entre los futuros profesores de música en un entorno de aprendizaje interactivo. La muestra de encuestados incluyó a 60 estudiantes de último año de la carrera de enseñanza de la música. De este número, 30 personas se distribuyeron en el grupo experimental (entrenado siguiendo un programa especialmente desarrollado) y 30 en el grupo de control (entrenado siguiendo la metodología tradicional). El método clave utilizado en este trabajo fue el análisis comparativo. Se aplicó para comparar los resultados del grupo experimental con los del control. Como resultado del estudio realizado, se descubrió que la forma más efectiva de desarrollar la inteligencia emocional y la creatividad es la musicoterapia. En la práctica internacional, estas conclusiones pueden ser aprovechadas por docentes universitarios en el campo de la música, el arte, etc., así como por aquellos que trabajan con niños superdotados, enseñan música en escuelas y clases inclusivas y realizan formación especializada dirigida a la atención emocional. potenciación de la inteligencia y la creatividad.ca_CA
dc.format.extent11 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherPublicacions de la Universitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfArtsEduca, 35 (2023)ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ca_CA
dc.subjectemotional intelligenceca_CA
dc.subjectfuture teachersca_CA
dc.subjectinteractionca_CA
dc.subjectlearningca_CA
dc.subjectmusicca_CA
dc.subjectstudentsca_CA
dc.subjectinteligencia emocionalca_CA
dc.subjectfuturos maestrosca_CA
dc.subjectaprendizajeca_CA
dc.subjectmúsicaca_CA
dc.subjectestudiantesca_CA
dc.titleCreativity and emotional intelligence development of future music teachersca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doi10.6035/artseduca.7002
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


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