Creativity and emotional intelligence development of future music teachers
Visualitza/
Impacte
Scholar |
Altres documents de l'autoria: Narikbayeva, Lora; Shindaulova, Raushan; Bekmukhamedov, Beken; Akhmetova, Aimkul; Zhakaeva, Saltanat
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/166533
comunitat-uji-handle4:10234/202513
REVISTESMetadades
Títol
Creativity and emotional intelligence development of future music teachersAutoria
Data de publicació
2023-05Editor
Publicacions de la Universitat Jaume IISSN
2254-0709Cita bibliogràfica
NARIKBAYEVA, Lora, et al. Creativity and emotional intelligence development of future music teachers. ARTSEDUCA, 2023, no 35, p. 23-34.Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
The purpose of this research was to investigate the possibility for emotional intelligence and creativity
development among future music teachers in an interactive learning environment. The sample of respondents ... [+]
The purpose of this research was to investigate the possibility for emotional intelligence and creativity
development among future music teachers in an interactive learning environment. The sample of respondents included 60 senior students majoring in music teaching. Of this number, 30 people were
distributed into the experimental group (trained following a specially developed program) and 30 – into
the control group (trained following traditional methodology). The key method used within this work was
comparative analysis. It was applied to compare the outcomes of the experimental group with those
of control. As a result of the conducted study, it was uncovered that the most effective way to develop
emotional intelligence and creativity is music therapy. In international practice, these conclusions can
be taken advantage of by university educators in the field of music, art, and the like, as well as those
working with gifted children, teaching music in inclusive schools and classes, and conducting specialized training directed at emotional intelligence and creativity enhancement. [-]
El propósito de esta investigación fue investigar la posibilidad de desarrollo de la inteligencia emocional
y la creatividad entre los futuros profesores de música en un entorno de aprendizaje interactivo. La
muestra ... [+]
El propósito de esta investigación fue investigar la posibilidad de desarrollo de la inteligencia emocional
y la creatividad entre los futuros profesores de música en un entorno de aprendizaje interactivo. La
muestra de encuestados incluyó a 60 estudiantes de último año de la carrera de enseñanza de la
música. De este número, 30 personas se distribuyeron en el grupo experimental (entrenado siguiendo
un programa especialmente desarrollado) y 30 en el grupo de control (entrenado siguiendo la
metodología tradicional). El método clave utilizado en este trabajo fue el análisis comparativo. Se
aplicó para comparar los resultados del grupo experimental con los del control. Como resultado del
estudio realizado, se descubrió que la forma más efectiva de desarrollar la inteligencia emocional
y la creatividad es la musicoterapia. En la práctica internacional, estas conclusiones pueden ser
aprovechadas por docentes universitarios en el campo de la música, el arte, etc., así como por
aquellos que trabajan con niños superdotados, enseñan música en escuelas y clases inclusivas y
realizan formación especializada dirigida a la atención emocional. potenciación de la inteligencia y la
creatividad. [-]
Publicat a
ArtsEduca, 35 (2023)Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
- Artseduca_2023_no.35 [18]