La resiliència en el dol en Educació Primària: Proposta d’intervenció
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/203630/TFG_2023_Roman_Dora.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
La resiliència en el dol en Educació Primària: Proposta d’intervencióAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Mateu Pérez, Rosa; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResum
El present treball tracta la resiliència en situacions de dol amb infants d’Educació Primària a
través de l’Educació Emocional, com a mitjà transmissor de les emocions de l’alumnat,
entenent els factors que influeixen ... [+]
El present treball tracta la resiliència en situacions de dol amb infants d’Educació Primària a
través de l’Educació Emocional, com a mitjà transmissor de les emocions de l’alumnat,
entenent els factors que influeixen en el seu desenvolupament i els recursos necessaris per a
fomentar la seua capacitat per a superar situacions difícils, entenent el concepte com a la
capacitat de recuperar-se de forma positiva després d'experimentar dificultats significatives,
mantenint el benestar i funcionament òptim.
Una vegada justificat el marc teòric, es posen en pràctica dues sessions de la proposta
d'intervenció amb activitats i dinàmiques pràctiques per a treballar la identificació, gestió i
regulació emocional, la comunicació interpersonal, la resolució de problemes i l'empatia, entre
d’altres, amb l'objectiu de fomentar la resiliència i la capacitat d'adaptació en els infants.
A continuació, s’analitzen els resultats obtinguts i l’eficàcia del programa, incloent-hi propostes
de millora per a implementacions futures i solucions als inconvenients observats durant la
intervenció. [-]
The present work addresses resilience in situations of mourning with primary school children
through Emotional Education as a means of transmitting students' emotions, understanding the
factors that influence their ... [+]
The present work addresses resilience in situations of mourning with primary school children
through Emotional Education as a means of transmitting students' emotions, understanding the
factors that influence their development, and the necessary resources to foster their capacity to
overcome difficult situations. Resilience is understood as the ability to positively recover after
experiencing significant difficulties while maintaining well-being and optimal functioning.
Once the theoretical framework is justified, two intervention sessions are put into practice with
practical activities and dynamics to work on emotional identification, management and
regulation, interpersonal communication, problem solving, empathy, among others, with the
aim of promoting resilience and adaptability in children.
Next, the obtained results and the effectiveness of the program are analyzed, including
improvement proposals for future implementations and solutions to the inconveniences
observed during the intervention. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess