Mostrar el registro sencillo del ítem
La resiliència en el dol en Educació Primària: Proposta d’intervenció
dc.contributor.author | Roman, Dora | |
dc.contributor.other | Mateu Pérez, Rosa | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2023-07-26T08:13:57Z | |
dc.date.available | 2023-07-26T08:13:57Z | |
dc.date.issued | 2023-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/203630 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present treball tracta la resiliència en situacions de dol amb infants d’Educació Primària a través de l’Educació Emocional, com a mitjà transmissor de les emocions de l’alumnat, entenent els factors que influeixen en el seu desenvolupament i els recursos necessaris per a fomentar la seua capacitat per a superar situacions difícils, entenent el concepte com a la capacitat de recuperar-se de forma positiva després d'experimentar dificultats significatives, mantenint el benestar i funcionament òptim. Una vegada justificat el marc teòric, es posen en pràctica dues sessions de la proposta d'intervenció amb activitats i dinàmiques pràctiques per a treballar la identificació, gestió i regulació emocional, la comunicació interpersonal, la resolució de problemes i l'empatia, entre d’altres, amb l'objectiu de fomentar la resiliència i la capacitat d'adaptació en els infants. A continuació, s’analitzen els resultats obtinguts i l’eficàcia del programa, incloent-hi propostes de millora per a implementacions futures i solucions als inconvenients observats durant la intervenció. | ca_CA |
dc.description.abstract | The present work addresses resilience in situations of mourning with primary school children through Emotional Education as a means of transmitting students' emotions, understanding the factors that influence their development, and the necessary resources to foster their capacity to overcome difficult situations. Resilience is understood as the ability to positively recover after experiencing significant difficulties while maintaining well-being and optimal functioning. Once the theoretical framework is justified, two intervention sessions are put into practice with practical activities and dynamics to work on emotional identification, management and regulation, interpersonal communication, problem solving, empathy, among others, with the aim of promoting resilience and adaptability in children. Next, the obtained results and the effectiveness of the program are analyzed, including improvement proposals for future implementations and solutions to the inconveniences observed during the intervention. | ca_CA |
dc.format.extent | 45 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | adversitat | ca_CA |
dc.subject | dol | ca_CA |
dc.subject | resiliència | ca_CA |
dc.subject | educació emocional i aprenentatge | ca_CA |
dc.subject | adversity | ca_CA |
dc.subject | pain | ca_CA |
dc.subject | resilience | ca_CA |
dc.subject | emotional education and learning | ca_CA |
dc.title | La resiliència en el dol en Educació Primària: Proposta d’intervenció | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840