Mostrar el registro sencillo del ítem
Les eixides de camp com a recurs per a l’ensenyament de les ciències naturals i el desenvolupament sostenible
dc.contributor.author | Navarro García, Sergio | |
dc.contributor.other | Bodí Diego, Sergi | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2023-07-26T07:27:15Z | |
dc.date.available | 2023-07-26T07:27:15Z | |
dc.date.issued | 2023-06-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/203612 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | La proposta didàctica consisteix en una implementació innovadora d’un material didàctic al voltant del contingut dels éssers vius en l’assignatura de les ciències naturals durant l’etapa de primària. En termes generals, es basa en, mitjançant l’observació activa de l'entorn i de l’espai viscut de l’alumnat dins d’un municipi, treballen la flora i fauna que conformen cadascun dels espais que visiten (per exemple, la marjal, la muntanya, el riu, la platja, un parc, etc.). D’aquesta forma, es treballen els continguts i competències des d’un espai comú i proper des de la investigació i interacció amb la natura que envolta a l’alumnat. Segons el curs en què es realitze i atenent al Currículum de Primària, aquesta dinàmica presentarà unes adaptacions o unes altres com són els diaris interactius de camp per als cursos primerencs o la realització de maquetes o murals fotogràfics per cursos posteriors. Addicionalment, aquest treball es fonamenta tenint en compte els ODS que complimenten i enriqueixen els continguts. Consegüentment, la proposta lluita per una educació de qualitat per a la totalitat de l’alumnat, on es fomente la inclusivitat i el treball en equip, el respecte, la tolerància i la companyonia. Així mateix, es tracten els termes de la cura del medi natural i de l’entorn, a més dels éssers vius que el conformen; de la importància de posar fre al canvi climàtic i la destrucció dels ecosistemes, així com de la importància de viure en ciutats sostenibles. | ca_CA |
dc.description.abstract | The didactic proposal consists of an innovative implementation of didactic material around the content of living beings in the subject of natural sciences during primary education. In general terms, it is based on working on the flora and fauna that make up each of the spaces they visit (for example, the marsh, the mountain, the river, the beach, a park, etc.) through active observation of the environment and the lived space of the students within a municipality. In this way, the content and competencies are worked on from a common and close space through research and interaction with the nature that surrounds the students. Depending on the grade level in which it is carried out and in accordance with the Primary Curriculum, this dynamic will present some adaptations, such as interactive field journals for early grades or the creation of models or photographic murals for later grades. Additionally, this work is based on considering the SDGs that complement and enrich the content. Consequently, the proposal fights for quality education for all students, promoting inclusivity and teamwork, respect, tolerance, and companionship. Likewise, the terms of caring for the natural environment and surroundings, as well as the living beings that make it up, are addressed; the importance of stopping climate change and ecosystem destruction, as well as the importance of living in sustainable cities. | ca_CA |
dc.format.extent | 28 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | éssers vius | ca_CA |
dc.subject | municipi | ca_CA |
dc.subject | medi natural | ca_CA |
dc.subject | desenvolupament sostenible | ca_CA |
dc.subject | ciències naturals | ca_CA |
dc.subject | educació primària | ca_CA |
dc.subject | living beings | ca_CA |
dc.subject | municipality | ca_CA |
dc.subject | natural environment | ca_CA |
dc.subject | sustainable development | ca_CA |
dc.subject | natural sciences | ca_CA |
dc.subject | primary education | ca_CA |
dc.title | Les eixides de camp com a recurs per a l’ensenyament de les ciències naturals i el desenvolupament sostenible | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840