Les eixides de camp com a recurs per a l’ensenyament de les ciències naturals i el desenvolupament sostenible
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Les eixides de camp com a recurs per a l’ensenyament de les ciències naturals i el desenvolupament sostenibleAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Bodí Diego, Sergi; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2023-06-08Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La proposta didàctica consisteix en una implementació innovadora d’un material didàctic al
voltant del contingut dels éssers vius en l’assignatura de les ciències naturals durant l’etapa
de primària. En termes ... [+]
La proposta didàctica consisteix en una implementació innovadora d’un material didàctic al
voltant del contingut dels éssers vius en l’assignatura de les ciències naturals durant l’etapa
de primària. En termes generals, es basa en, mitjançant l’observació activa de l'entorn i de
l’espai viscut de l’alumnat dins d’un municipi, treballen la flora i fauna que conformen
cadascun dels espais que visiten (per exemple, la marjal, la muntanya, el riu, la platja, un
parc, etc.). D’aquesta forma, es treballen els continguts i competències des d’un espai comú
i proper des de la investigació i interacció amb la natura que envolta a l’alumnat. Segons el
curs en què es realitze i atenent al Currículum de Primària, aquesta dinàmica presentarà
unes adaptacions o unes altres com són els diaris interactius de camp per als cursos
primerencs o la realització de maquetes o murals fotogràfics per cursos posteriors.
Addicionalment, aquest treball es fonamenta tenint en compte els ODS que complimenten i
enriqueixen els continguts. Consegüentment, la proposta lluita per una educació de qualitat
per a la totalitat de l’alumnat, on es fomente la inclusivitat i el treball en equip, el respecte, la
tolerància i la companyonia. Així mateix, es tracten els termes de la cura del medi natural i
de l’entorn, a més dels éssers vius que el conformen; de la importància de posar fre al canvi
climàtic i la destrucció dels ecosistemes, així com de la importància de viure en ciutats
sostenibles. [-]
The didactic proposal consists of an innovative implementation of didactic material around
the content of living beings in the subject of natural sciences during primary education. In
general terms, it is based on ... [+]
The didactic proposal consists of an innovative implementation of didactic material around
the content of living beings in the subject of natural sciences during primary education. In
general terms, it is based on working on the flora and fauna that make up each of the spaces
they visit (for example, the marsh, the mountain, the river, the beach, a park, etc.) through
active observation of the environment and the lived space of the students within a
municipality. In this way, the content and competencies are worked on from a common and
close space through research and interaction with the nature that surrounds the students.
Depending on the grade level in which it is carried out and in accordance with the Primary
Curriculum, this dynamic will present some adaptations, such as interactive field journals for
early grades or the creation of models or photographic murals for later grades. Additionally,
this work is based on considering the SDGs that complement and enrich the content.
Consequently, the proposal fights for quality education for all students, promoting inclusivity
and teamwork, respect, tolerance, and companionship. Likewise, the terms of caring for the
natural environment and surroundings, as well as the living beings that make it up, are addressed; the importance of stopping climate change and ecosystem destruction, as well
as the importance of living in sustainable cities. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | éssers vius | municipi | medi natural | desenvolupament sostenible | ciències naturals | educació primària | living beings | municipality | natural environment | sustainable development | natural sciences | primary education
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
El patrimoni natural a Borriana
Rosselló Planelles, Andrea; Roselló Gimeno, Robert Agrupació Borrianenca de Cultura (2014)Visió sintètica alhora que descriptiva del patrimoni natural d’un tros representatiu de la Plana Baixa, com ho és el terme de Borriana. Aquest article presenta una perspectiva històrica i crítica de la seua evolució i dels ... -
El Llauradors: "Les Columbretes", de Manuel Rozalén Sales
Vicent Doménech, Francesc "Quiquet de Castàlia"; Rozalén Sales, Manuel Radio Castellón Cadena SER (1974-11-09) -
La tragedia de nuestro tiempo: la destrucción de la sociedad y la naturaleza por el capital: análisis de la fase actual del capitalismo
Piqueras Infante, Andrés Antrophos (2017)He intentado en las páginas que siguen proporcionar algunos datos, elementos de análisis y reflexión sobre la fase actual del capitalismo, ese sistema que, sin precedente histórico, ha logrado unir a su suerte la de la ...