Anàlisi del periodisme gastronòmic en la premsa espanyola en l’última dècada (2012-2022)
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/97622
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Anàlisi del periodisme gastronòmic en la premsa espanyola en l’última dècada (2012-2022)Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
López Meri, Amparo; Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la ComunicacióFecha de publicación
2023-07-11Editor
Universitat Jaume IResumen
El món de les arts culinàries ha experimentat, durant l’últim segle, una transformació
sense precedents en la seua mediatització. Al seu torn, el periodisme especialitzat
en gastronomia també ha cobrat importància ... [+]
El món de les arts culinàries ha experimentat, durant l’últim segle, una transformació
sense precedents en la seua mediatització. Al seu torn, el periodisme especialitzat
en gastronomia també ha cobrat importància en els últims anys, ja que ha crescut
l’interés de les persones pel menjar i les experiències culinàries. Aquesta
investigació pretén estudiar les tendències del periodisme espanyol especialitzat en
gastronomia en l’última dècada (2012-2022), fixant-se en quatre de les capçaleres
més importants: El País, ABC, La Vanguardia i El Periódico. La metodologia
emprada es basa en la tècnica de l’anàlisi de continguts quantitativa, en concret, de
peces peces publicades en els periòdics mencionats anteriorment i durant dos
períodes, un des del 2012 fins al 2016 i l’altre des del 2017 fins al 2022. En total
s’analitzen 400 unitats, 100 de cada capçalera. L’objectiu és conéixer les tendències
del periodisme gastronòmic espanyol en l’última dècada, si aquestes compleixen les
característiques pròpies del periodisme especialitzat i si hi ha alguna variable o
evolució a mesura que avancen els anys. Els resultats mostren que el periodisme
gastronòmic espanyol segueix les tendències pròpies del periodisme especialitzat,
malgrat això hauria d’actualitzar-se, ja que, pel que fa a la innovació i interacció amb
enllaços i comentaris no s’adapta a les noves tendències de l’era digital i de les
xarxes socials. [-]
During the last century, the world of culinary arts has undergone an unprecedented
transformation in its mediatization. Journalism specializing in gastronomy has also
become important in recent years, as people's ... [+]
During the last century, the world of culinary arts has undergone an unprecedented
transformation in its mediatization. Journalism specializing in gastronomy has also
become important in recent years, as people's interest in food and culinary
experiences has grown. This research aims to study the trends of Spanish
journalism specializing in gastronomy in the last decade (2012-2022), focusing on
four of the most important headings: El País, ABC, La Vanguardia and El Periódico.
The methodology used is based on the technique of quantitative content analysis,
specifically, of pieces published in the aforementioned newspapers and for two
periods, one from 2012 to 2016 and the other from 2017 to 2022. In total, 400 units
are analyzed, 100 of each heading. The aim is to know the trends of Spanish gastronomic journalism in the last decade, if these meet the characteristics of
specialized journalism and if there are any variables or evolutions as the years
progress. The results show that Spanish gastronomic journalism follows the trends
typical of specialized journalism, yet it should be updated as, in terms of innovation
and interaction with links and comments, it is not adapted to the new trends of the
digital age and social networks. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Periodisme. Codi: PE0932. Curs: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- Grau en Periodisme [585]