Proposta didàctica fent ús de metodologies actives en una escola rural
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Proposta didàctica fent ús de metodologies actives en una escola ruralAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Bodí Diego, Sergi; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2023-06-08Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest TFG es centra en una proposta didàctica per a l’etapa d’Educació Primària en
la qual es proposen dues situacions d’aprenentatge utilitzant metodologies actives, com és el
treball cooperatiu i l’ABP (Aprenentatge ... [+]
Aquest TFG es centra en una proposta didàctica per a l’etapa d’Educació Primària en
la qual es proposen dues situacions d’aprenentatge utilitzant metodologies actives, com és el
treball cooperatiu i l’ABP (Aprenentatge basat en problemes), fent ús de material didàctic per a
millorar el rendiment en l'àrea de coneixement de les Ciències de la Naturalesa en una escola
rural, concretament en un CRA.
Té com a focus principal aprofundir sobre els materials didàctics i l’ús d’estratègies per
a l'ensenyament del cos humà i salut, junt a metodologies actives en un ambient rural aprofitant
l’entorn i els beneficis d’aquest, valorant la localitat.
El treball consta de dues parts, on en la primera s’exposa la justificació de l’elecció del
tema junt amb el desenvolupament del marc teòric, on es mostra la importància d’estudiar
aquest contingut, i posteriorment, en la segona part, es proposen les dues situacions
d’aprenentatge. Del mateix mode que, es presenten activitats i materials elaborats
personalment complementant-los amb altres recursos per a abarcar tot el contingut a
desenvolupar de la proposta didàctica. [-]
This TFG focuses on a didactic proposal for the Primary Education stage in which two
learning situations are proposed using active methodologies, such as cooperative work and PBL
(Problem Based Learning), composed ... [+]
This TFG focuses on a didactic proposal for the Primary Education stage in which two
learning situations are proposed using active methodologies, such as cooperative work and PBL
(Problem Based Learning), composed of didactic material to improve performance in the area of
knowledge of Natural Sciences in a rural school, specifically in a CRA.
Its main focus is to deepen on the didactic materials and the use of strategies for the learning
of human cost and health, together with active methodologies in a rural environment, taking
advantage of the environment and its benefits, valuing the locality.
The work consists of two parts, in the first one, the justification for the choice of the topic is
exposed together with the development of the theoretical framework, the importance of studying this
topic is shown, and later, in the second part, the two learning situations are proposed. In the same
way, personally elaborated activities and materials are presented, complementing them with other
resources to cover all the content to be developed in the didactic proposal. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
L’escola rural. CRA El Trescaire
Duran Polo, Ana Isabel; Flors Badenes, Anna; Altaba Tena, Vanessa; Serra Fortea, Félix Ramón; Ponz Domingo, Sergio Universitat Jaume I (2012)Ens ha semblat oportú ampliar el concepte d'educació al món rural. En aquest sentit, hem recollit unes pautes que vénen en un llibre editat pel MRP el títol del qual és del tot significatiu: Treballar a l'escola rural ... -
¿Movilidad rural sostenible? Más allá de las políticas de movilidad con mirada urbana
Iso Tinoco, Andoni; Sanz Tolosana, Elvira; Martínez Lorea, Ion Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2023)The challenge of climate change has prompted a paradigm shift in European policies. The implementation of mobility policies focused on reducing the use of private vehicles is defended as one of the main pillars of action. ... -
Arraigo y proyectos de futuro de jóvenes del Delta bonaerense del Paraná (Argentina)
Camarero, Gimena; Straccia, Patricio Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2023-12)Actualmente las migraciones de las juventudes rurales son materia de preocupación social y académica. En Latinoamérica, los estudios sobre jóvenes rurales sostienen que no es posible explicarlos únicamente bajo una ...