Proposta didàctica fent ús de metodologies actives en una escola rural
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Proposta didàctica fent ús de metodologies actives en una escola ruralAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Bodí Diego, Sergi; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2023-06-08Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest TFG es centra en una proposta didàctica per a l’etapa d’Educació Primària en
la qual es proposen dues situacions d’aprenentatge utilitzant metodologies actives, com és el
treball cooperatiu i l’ABP (Aprenentatge ... [+]
Aquest TFG es centra en una proposta didàctica per a l’etapa d’Educació Primària en
la qual es proposen dues situacions d’aprenentatge utilitzant metodologies actives, com és el
treball cooperatiu i l’ABP (Aprenentatge basat en problemes), fent ús de material didàctic per a
millorar el rendiment en l'àrea de coneixement de les Ciències de la Naturalesa en una escola
rural, concretament en un CRA.
Té com a focus principal aprofundir sobre els materials didàctics i l’ús d’estratègies per
a l'ensenyament del cos humà i salut, junt a metodologies actives en un ambient rural aprofitant
l’entorn i els beneficis d’aquest, valorant la localitat.
El treball consta de dues parts, on en la primera s’exposa la justificació de l’elecció del
tema junt amb el desenvolupament del marc teòric, on es mostra la importància d’estudiar
aquest contingut, i posteriorment, en la segona part, es proposen les dues situacions
d’aprenentatge. Del mateix mode que, es presenten activitats i materials elaborats
personalment complementant-los amb altres recursos per a abarcar tot el contingut a
desenvolupar de la proposta didàctica. [-]
This TFG focuses on a didactic proposal for the Primary Education stage in which two
learning situations are proposed using active methodologies, such as cooperative work and PBL
(Problem Based Learning), composed ... [+]
This TFG focuses on a didactic proposal for the Primary Education stage in which two
learning situations are proposed using active methodologies, such as cooperative work and PBL
(Problem Based Learning), composed of didactic material to improve performance in the area of
knowledge of Natural Sciences in a rural school, specifically in a CRA.
Its main focus is to deepen on the didactic materials and the use of strategies for the learning
of human cost and health, together with active methodologies in a rural environment, taking
advantage of the environment and its benefits, valuing the locality.
The work consists of two parts, in the first one, the justification for the choice of the topic is
exposed together with the development of the theoretical framework, the importance of studying this
topic is shown, and later, in the second part, the two learning situations are proposed. In the same
way, personally elaborated activities and materials are presented, complementing them with other
resources to cover all the content to be developed in the didactic proposal. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Situació d’aprenentatge | metodologies actives | material didàctic | escola rural | Centre Rural Agrupat | Learning situation | active methodologies | didactic material | rural school | Group Rural Centre
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
¿Movilidad rural sostenible? Más allá de las políticas de movilidad con mirada urbana
Iso Tinoco, Andoni; Sanz Tolosana, Elvira; Martínez Lorea, Ion Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2023)The challenge of climate change has prompted a paradigm shift in European policies. The implementation of mobility policies focused on reducing the use of private vehicles is defended as one of the main pillars of action. ... -
L’escola rural. CRA El Trescaire
Duran Polo, Ana Isabel; Flors Badenes, Anna; Altaba Tena, Vanessa; Serra Fortea, Félix Ramón; Ponz Domingo, Sergio Universitat Jaume I (2012)Ens ha semblat oportú ampliar el concepte d'educació al món rural. En aquest sentit, hem recollit unes pautes que vénen en un llibre editat pel MRP el títol del qual és del tot significatiu: Treballar a l'escola rural ... -
Gestió turística d'un municipi rural: la gestió de la segona residència
Transfiguración Pérez, Jaume Andreu Universitat Jaume I (2014-09-24)Aquesta és una investigació de caire turístic sobre el medi rural de la província de Castelló, la qual pretén fer aportacions al desenvolupament social d’aquests municipis d’interior, utilitzant el turisme com a element ...