Pedagogia i entorn: la ciutat com a recurs didàctic
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Pedagogia i entorn: la ciutat com a recurs didàcticAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Lloría Adanero, Reis; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
El present Treball de Fi de Grau (TFG) pretén mostrar des d’un punt de vista teòric i des de la
perspectiva de la Didàctica de les Ciències Socials, la utilitat que té la ciutat com a recurs didàctic.
Es vol mostrar ... [+]
El present Treball de Fi de Grau (TFG) pretén mostrar des d’un punt de vista teòric i des de la
perspectiva de la Didàctica de les Ciències Socials, la utilitat que té la ciutat com a recurs didàctic.
Es vol mostrar els beneficis de fer un recorregut des del punt de vista didàctic per la història i el
paisatge que ens proporciona la nostra ciutat. Dins d’aquesta, els elements o recursos disponibles
que poden ser explorats són la ciutat com a recurs didàctic, la ciutat com a entorn d’aprenentatge
o la ciutat com agent educador entre altres. Es duu a terme una sèrie d’activitats on el
protagonista són els itineraris com a forma autònoma d’aprenentatge i posada en pràctica de les
ciutats educatives. A més, durant el present Treball de Fi Grau es fa una referència als materials
del Museu Pedagògic, concretament als mapes que disposem ja què en alguns itineraris les seues
activitats requereixen l’ús d’aquests mapes. La part més interessant es que l’alumnat puga veure
aquells conceptes de la Guerra Civil Espanyola que estudien a l’aula d’una manera pràctica i
alhora, conèixer el seu entorn que els envolta o el seu origen, fomentant la valoració i la
conservació del medi natural, del patrimoni cultural – històric i el respecte i tolerància cap a altres
cultures. [-]
The present dissertation (TFG) aims to show from a theoretical point of view and from a
perspective of Didactics of Social Sciences, the usefulness of the city as a didactic resource. The
aim is to show the benefits ... [+]
The present dissertation (TFG) aims to show from a theoretical point of view and from a
perspective of Didactics of Social Sciences, the usefulness of the city as a didactic resource. The
aim is to show the benefits of making a tour from a didactic point of view through the history and
landscape that our city provides us. Within this, of all the available elements or resources to be
explored are the city as a didactic resource, the city as a learning environment or the city as an
educating agent among others. A series of activities are carried out where the protagonist is the
itineraries as an autonomous way of learning and putting into practice the educational cities. In
addition, during the present work of Fi Grau there is a reference to the materials of the
Pedagogical Museum, concretely to the maps that we have, since in some of the itineraries the
activities require the use of these maps. The most interesting part is that the students are able to
see once and for all those concepts of the Spanish Civil War that they study in the classroom in a
practical way and at the same time, get to know the environment that surrounds them or their
origin, promoting the appreciation and conservation of the natural environment, the culturalhistorical heritage and the respect and tolerance towards other cultures. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Ús didàctic | història | paisatge | ciutat didàctica | ciutat educativa | itineraris i entorn | Didactic use | history | landscape | didactic city | educational city | itinerary and environment
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess