El patrimoni de la pedra en sec com a recurs d’ensenyament a l’escola
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El patrimoni de la pedra en sec com a recurs d’ensenyament a l’escolaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Selma, Sergi; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2023-06-07Editor
Universitat Jaume IResumen
La temàtica que planteja aquest treball és la proposta de treballar un recurs del paisatge a l’escola
com és la pedra en sec. Aquesta, és una tècnica constructiva del territori valencià realitzada pels
nostres ... [+]
La temàtica que planteja aquest treball és la proposta de treballar un recurs del paisatge a l’escola
com és la pedra en sec. Aquesta, és una tècnica constructiva del territori valencià realitzada pels
nostres avantpassats, es treballava la pedra que traïen de la pròpia terra.
Es pretén donar a conèixer el patrimoni cultural de la pedra en sec a la localitat de Vilafranca, el
perquè d’aquestes construccions, les tècniques utilitzades i el seu ús. El que ens portarà a saber
sobre la forma de vida dels nostres avantpassats al llarg dels segles i les activitats econòmiques
concretes a les quals es dedicaven com són l’agricultura i la ramaderia. Per tant, l’alumnat ha de
retrocedir en el temps, endinsar-se i deixar pas a la imaginació. Sent el protagonista del seu
aprenentatge amb els docents com a guia d’aquest procés enriquidor.
Aquest procés d’aprenentatge està dirigit cap a l’alumnat del cinquè curs de primària, en l’àrea de
Ciències Socials i seguint uns continguts vinculats al currículum d’aquesta assignatura. S’ha de
dur a terme tant dins com fora de l’aula. A més, la forma de treballar és tant de manera individual
com cooperativa. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess