Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMaravé-Vivas, María
dc.contributor.authorValverde Esteve, Teresa
dc.contributor.authorSalvador-Garcia, Celina
dc.date.accessioned2023-05-15T09:29:12Z
dc.date.available2023-05-15T09:29:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationMARAVÉ VIVAS, María, ESTEVE VALVERDE, Teresa, ; SALVADOR GARCÍA, Celina. 2022. "La expresión corporal como herramienta para visibilizar injusticias y desigualdades: percepciones del profesorado en formación". En Esteve Faubel, José María, et al (eds.). Transformando la educación a través del conocimiento. Octaedro, 2022. pp. 746-757.ca_CA
dc.identifier.isbn978-84-19506-73-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/202493
dc.description.abstractPre-service teachers’ awareness towards social injustice should be promoted transversally in all areas, including Body Expression. The contents related to social justice provide the opportunity to connect learning with the closest social community. Thus, students are enabled to be conscious of the injustices that dominate their everyday life. This paper presents a pedagogical experience joining project-based learning, critical pedagogy and Body Expression, in which pre-service teachers had to design projects tackling social justice. We analyzed the experiences of university students (n=48) of the Degree in Early Childhood Education. We gathered information through the portfolios they completed for the subject in order to understand their views regarding the use of Body Expression as a means to wrestle social injustices. The findings show that the participants consider that the experience allowed them to promote empathy and improve socio-affective relationships. In addition, according to their opinion, they can contribute to social transformation in issues related to poverty, social exclusion or environmental improvement. We may conclude that the pre-service teachers view Body Expression related to social justice as a great opportunity to include critical and conscious dialogue in teacher education.ca_CA
dc.format.extent16 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherOctaedroca_CA
dc.relation.isPartOfEsteve Faubel, José María, et al (eds.). Transformando la educación a través del conocimiento. Barcelona: Octaedro, 2022. ISBN 978-84-19506-73-3, 1353 p.ca_CA
dc.rights© Del texto: Las autoras y autores © De esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L. Esta publicación está sujeta a la Licencia Internacional Pública de Atribución/Reconocimiento-NoComercial 4.0 de Creative Commons. Puede consultar las condiciones de esta licencia si accede a: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/.ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ca_CA
dc.subjectTeacher educationca_CA
dc.subjectsocial justiceca_CA
dc.subjectcritical thinkingca_CA
dc.subjectpedagogyca_CA
dc.titleLa expresión corporal como herramienta para visibilizar injusticias y desigualdades: percepciones del profesorado en formaciónca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA
project.funder.nameUniversitat de Valènciaca_CA
oaire.awardNumberUV-SFPIE_PID1638998ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

© Del texto: Las autoras y autores
© De esta edición:
Ediciones OCTAEDRO, S.L.
Esta publicación está sujeta a la Licencia Internacional Pública de Atribución/Reconocimiento-NoComercial 4.0 de Creative
Commons. Puede consultar las condiciones de esta licencia si accede a: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: © Del texto: Las autoras y autores © De esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L. Esta publicación está sujeta a la Licencia Internacional Pública de Atribución/Reconocimiento-NoComercial 4.0 de Creative Commons. Puede consultar las condiciones de esta licencia si accede a: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/.