Aprendizaje-Servicio Universitario en Educación Física: una interpretación no-lineal de sus complejidades
View/ Open
Impact
Scholar |
Other documents of the author: Salvador-Garcia, Celina; Francisco-Garcés, Xavier; Silva, Elsa; Chiva-Bartoll, Oscar
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174801
comunitat-uji-handle3:10234/174813
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Aprendizaje-Servicio Universitario en Educación Física: una interpretación no-lineal de sus complejidadesDate
2022-12-12Publisher
Universidad del Zulia. Facultad Experimental de CienciasISSN
1012-1587; 2477-9385Bibliographic citation
Salvador-Garcia, C., Garcés, X. F., Ribeiro-Silva, E., & Chiva-Bartoll , O. (2022). Aprendizaje-Servicio Universitario en Educación Física: una interpretación no-lineal de sus complejidades. Opción, 38(99), 41-67Type
info:eu-repo/semantics/articleVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
This article analyses 44 papers on University Service-Learning (USL) applied in the field of Physical Education (PE) from a rhizomatic and complex perspective. Three dimensions are critically examined (pedagogy, ... [+]
This article analyses 44 papers on University Service-Learning (USL) applied in the field of Physical Education (PE) from a rhizomatic and complex perspective. Three dimensions are critically examined (pedagogy, context, and perspectives and orientations), and a series of elements entangling them are exposed. The results let us characterize USL in PE as a complex and non-linear phenomenon in which the teaching and learning process is subject to a constant (re)identification and development. Thus, we present relevant ideas concerning USL implementation and research, as well as future challenges and complexities it entails. [-]
Este artículo analiza 44 publicaciones sobre Aprendizaje-Servicio Universitario (ApSU) en el ámbito de la Educación Física (EF) desde una perspectiva compleja y rizomática. Para ello, se examinan críticamente tres ... [+]
Este artículo analiza 44 publicaciones sobre Aprendizaje-Servicio Universitario (ApSU) en el ámbito de la Educación Física (EF) desde una perspectiva compleja y rizomática. Para ello, se examinan críticamente tres dimensiones (pedagogía, contexto, y perspectivas y orientaciones) y se exponen diferentes elementos que las conectan. Los resultados presentan al ApSU en EF como un fenómeno complejo y no-lineal en que los procesos de enseñanza-aprendizaje y la amalgama de elementos que los componen están en constante adaptación, (re)identificación y desarrollo. De esta forma, se extraen ideas que permiten comprender complejidades y desafíos subyacentes al ApSU en EF y guiar futuras investigaciones en este campo. [-]
Is part of
Opción Vol. 38 Núm. 99 (2022): Retos y desafíos para las ciencias sociales y la educación de futuroFunder Name
Universitat Jaume I
Project code
UJI-A2022-11
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PDCSLL_Articles [320]