Listar Asparkia_2022_núm. 41 por fecha de publicación
-
Perspectiva de género para todes: la necesidad de formación específica para traducir textos no binarios a través del análisis de Gender Queer
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022)In this article we exhibit the need for specialization to translate and paratranslate LGBT+ texts —namely those dealing with non-binary identities— and the importance of encouraging publishers to use sensitivity readers. ... -
Zx Spectrum
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022) -
Transformers y aerógrafo
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022) -
Feminismo poscolonial
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022)In the area of feminism, postcolonial feminism studies are a contemporary field of knowledge, so it is important to affirm that our study in this article, seeks to read the features of postcolonial feminist intelectual ... -
Deconstruir, traducir, deformar, crear, repensar los discursos acerca del género
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022)This article depicts a state of the field of gender in translation studies, as well as the challenges that this branch of the discipline faces in the current scenario. It aims to work as a framework for further research ... -
Reseña de: «Una nueva historia de los feminismos ibéricos», Silvia Bermúdez y Roberta Johnson (eds.)
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022)Reseña del volumen <em>Una nueva historia de los feminismos ibéricos -
Los claroscuros del sexting. Argumentos para analizar una práctica controvertida
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022)Usually, discourses about sexting appear polarized: on one hand, as a practice of sexual expression and empowerment for women, and on the other, as a risky exercise that needs to be controlled or discouraged. The aim of ...