Programació didàctica amb metodologies actives per a la Física i Química de 3r d'ESO
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Programació didàctica amb metodologies actives per a la Física i Química de 3r d'ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Aguilella Arzo, Marcelo Isidro; Universitat Jaume I. Departament de FísicaFecha de publicación
2022-10-21Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest document es correspon al treball de fi de màster (TFM) del Màster
Universitari de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat,
Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes a la Universitat ... [+]
Aquest document es correspon al treball de fi de màster (TFM) del Màster
Universitari de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat,
Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes a la Universitat Jaume I.
Concretament, aquest treball s’emmarca en la modalitat de planificació i/o
programació curricular, on es proposa una programació didàctica per al curs de
3r d’ESO situada al 1r-2n trimestre de l’assignatura de Física i Química. Aquesta
proposta es recolza en tot moment en la legislació i normativa vigent.
L’objectiu d’aquesta programació didàctica és apropar la Física i la Química a
l’alumnat de 3r d’ESO, buscant incentivar l’interés per la ciència i fomentar la
curiositat de l’alumnat. Per a aconseguir aquest objectiu es combina l’ús de
metodologies més teòriques amb diferents metodologies actives i d’aprenentatge
cooperatiu, per tal de formar i dotar a l’alumnat dels coneixements, destreses,
capacitats i competències que necessita per a poder viure i conviure en la
societat actual i en la futura. Amb aquesta varietat de metodologies es buscara
potenciar la motivació, la participació, el gust per aprendre.
D’altra banda, es buscarà introduir l’alumnat en una avaluació més reflexiva del
seu treball, on prenga consciència del seu aprenentatge, dotant l’avaluació d’un
caràcter continu, formatiu i integrador. Aleshores, l’alumnat tindrà al seu abast
les eines per a poder avaluar la seua tasca però també als seus companys i la
tasca del docent.
Al acabar totes les sessions es pretén que l’alumnat haja treballat i assolit de
forma positiva totes les competències, destreses i continguts necessaris per tal
de desenvolupar les seues capacitats, coneixements, pensament crític, valors i
curiositat, tant en l’àmbit de la Física i Química com en la vida. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess