El treball a l'aula contra els estereotips de gènere
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El treball a l'aula contra els estereotips de gènereAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Lloría Adanero, Reis; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2022-06-09Editor
Universitat Jaume IResumen
El present TFG pretén visibilitzar la presència d'estereotips de gènere a l'aula de primer d'Educació
Primària. Aquest s'ha basat en quatre estereotips com són els colors, les peces de vestir, les tasques
domèstiques ... [+]
El present TFG pretén visibilitzar la presència d'estereotips de gènere a l'aula de primer d'Educació
Primària. Aquest s'ha basat en quatre estereotips com són els colors, les peces de vestir, les tasques
domèstiques i els contes, amb la finalitat de promoure una sèrie de conductes que els ajuden a
trencar aquestes creences estereotipades.
Unes creences que l'alumnat ha assimilat molt aviat, ja que els ha sigut fàcil trobar-les en el món
que els envolta.
D'aquesta manera, s'ha dissenyat una proposta didàctica que consta de quatre activitats on els
discents, sent els protagonistes del seu aprenentatge, han de canviar la seua percepció en quant
als estereotips de gènere, deixant-los de banda, amb l’objectiu de poder tenir una societat millor on
res estigui associat al gènere. [-]
The present paper aims to visualize the presence of gender stereotypes in a primary school
classroom. This work has been fostered under four stereotypes which are colours, clothing,
household chores, and stories in ... [+]
The present paper aims to visualize the presence of gender stereotypes in a primary school
classroom. This work has been fostered under four stereotypes which are colours, clothing,
household chores, and stories in order to promote a series of behaviors that help students to break
those beliefs.
Beliefs that students have already assimilated from a very young age since it has been easy for them
to find such beliefs in the world they are living.
Therefore, we must work with students and they must have a free, egalitarian future where everyone
can do what they please.
In this way, a didactic proposal has been designed that consists of four activities in which students
become the main characters of their own learning. They need to change their perception of gender
stereotypes, leaving them aside in order to have a better society where nothing is associated with
gender. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess