L’actualització dels jocs tradicionals: una proposta d’intervenció pràctica.
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/200164/TFG_2022_MonfortPuig_Ramir.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
L’actualització dels jocs tradicionals: una proposta d’intervenció pràctica.Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Villarrasa Sapiña, IsraelFecha de publicación
2022-06-08Editor
Universitat Jaume IResumen
En el present treball de fi de grau (TFG) es pretén dissenyar una actualització dels jocs tradicionals
a causa dels canvis que ha experimentat la societat en els darrers anys. Per aconseguir-ho, el que
es farà és ... [+]
En el present treball de fi de grau (TFG) es pretén dissenyar una actualització dels jocs tradicionals
a causa dels canvis que ha experimentat la societat en els darrers anys. Per aconseguir-ho, el que
es farà és elaborar una proposta d'intervenció pràctica en forma d'Unitat Didàctica en la qual els
jocs tradicionals seran l'element principal, fent d'aquests una font d'aprenentatge per a l'alumnat de
4t curs d'Educació Primària. Aquesta proposta estarà enfocada principalment per a l'assignatura
d'Educació Física, però també tractarà altres elements transversals, com els Objectius de
Desenvolupament Sostenible (ODS), el treball en equip, la igualtat de gènere o el patrimoni cultural;
aconseguint així, crear i implementar un recurs didàctic a partir d'un element que forma part de la
cultura popular.
Utilitzant una metodologia activa, en que els xiquets i les xiquetes seran el centre del seu
aprenentatge, el docent també agafarà un paper important en aquesta proposta, convertint-se en
mediador d’aquest procés, permetent establir a l’alumnat relacions entre els coneixements i
experiències prèvies i els nous continguts.
D’aquesta manera, es conscienciarà a l’alumnat que aquest tipus de jocs constitueixen un
instrument d'aprenentatge molt important en l'etapa d'Educació Primària, ja que afavoreixen el seu
adequat desenvolupament físic, social i cultural [-]
This final degree project aims to design an update of traditional games due to the changes that
society has undergone in recent years. To achieve this, what will be done is to elaborate a proposal
of practical ... [+]
This final degree project aims to design an update of traditional games due to the changes that
society has undergone in recent years. To achieve this, what will be done is to elaborate a proposal
of practical intervention in the form of a Didactic Unit in which the traditional games will be the main
element, making them a source of learning for the students of 4th course of Primary Education. This
proposal will be focused mainly about Physical Education, but will also deal with other transversal
elements, such as the Sustainable Development Goals, teamwork, gender equality or cultural
heritage; thus achieving, creating, and implementing a didactic resource from an element that is part
of popular culture.
Using an active methodology, in which boys and girls will be the center of their learning, the teacher
will also take an important role in this proposal, becoming a mediator of this process, allowing to
establish to the student’s relations between the previous knowledge and experiences and the new
contents.
In this way, students will be made aware that this type of games constitute a very important learning
instrument in the primary education stage, since they favor their adequate physical, social, and
cultural development. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess