Learning how to mitigate requests throught an explicit pragmatics-based method
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Learning how to mitigate requests throught an explicit pragmatics-based methodFecha de publicación
2008Editor
Servicio de Publicacións da Universidade de VigoISSN
11327332Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
It is widely agreed that the goal of language
teaching is to develop learners’ communicative
competence (Usó-Juan and Martínez-Flor, 2006).
Consequently, instructional practices should focus not
just on the knowledge ... [+]
It is widely agreed that the goal of language
teaching is to develop learners’ communicative
competence (Usó-Juan and Martínez-Flor, 2006).
Consequently, instructional practices should focus not
just on the knowledge of the grammatical and lexical
system of that target language, but also on the “secret
rules” underlying it (Bardovi-Harlig, 2001). These
“secret rules” are related to one of the essential
components of the construct of communicative
competence, that is the pragmatic competence. Scholars
in the research field of interlanguage pragmatics have
reported the benefits of adopting an explicit teaching
approach on developing pragmatics (Kasper and Roever,
2005) and, therefore, have highlighted the necessity to
design new instructional approaches to explicitly teach
learners a variety of pragmatic features (Rose, 2005).
Thus, the objective of this paper is to contribute to this
line of research by presenting a pragmatics-based
explicit method designed to develop learners’ pragmatic
ability in the appropriate use of request mitigating
devices [-]
Es comúnmente aceptado que el objetivo de
enseñanza de lenguas es el desarrollo de la competencia
comunicativa (Usó-Juan and Martínez-Flor, 2006). Por
lo tanto, la práctica docente debe centrarse no sólo en la
e ... [+]
Es comúnmente aceptado que el objetivo de
enseñanza de lenguas es el desarrollo de la competencia
comunicativa (Usó-Juan and Martínez-Flor, 2006). Por
lo tanto, la práctica docente debe centrarse no sólo en la
enseñanza del sistema lingüístico y gramatical de la lengua objeto de estudio, sino también en sus “reglas
secretas” (Bardovi-Harlig, 2001). Estas reglas están
relacionas con uno de los componentes esenciales del
constructo de competencia comunicativa, es decir, el
componente pragmático. Investigadores en el campo de
la pragmática del interlenguaje han mostrado los
beneficios de adoptar métodos de enseñanza explícitos
en el desarrollo de la pragmática (Kasper and Roever,
2005) y por lo tanto, han enfatizado la necesidad de
diseñar nuevas formas de instrucción explícitas en la
enseñanza de diferentes aspectos de la pragmática
(Rose, 2005). Así pues, el objetivo del presente trabajo es
contribuir a esta línea de investigación mediante la
elaboración de un método de enseñanza explícito que
permita desarrollar la habilidad pragmática de los
aprendices en el uso apropiado de elementos de
mitigación en peticiones [-]
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http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
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