Mostrar el registro sencillo del ítem
Assaig periodístic i tipologies textuals: una programació integrada de llengua i literatura
dc.contributor.author | Espada Arzo, Maria del Mar | |
dc.contributor.other | Serra Adsuara, Sergi | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees | |
dc.date.accessioned | 2022-07-27T11:34:24Z | |
dc.date.available | 2022-07-27T11:34:24Z | |
dc.date.issued | 2022-07-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/198777 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP439. Curs: 2021/2022 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present Treball Final de Màster (TFM) descriu, de manera detallada, el disseny i el plantejament d’una proposta didàctica aplicada al nivell de 1r Batxillerat. S’ha comprovat que els continguts de llengua i literatura es treballen a l’aula de forma independent, poc innovadora i molt teòrica, en un context de creixent desinterés de l’alumnat cap a la matèria i on la lectura es vista com un obstacle poc atractiu. La finalitat principal d’aquest projecte és integrar simultàniament els coneixements lingüístics relacionats amb les tipologies textuals de la narració, la descripció i l’argumentació, i la literatura catalana del segle XX, més concretament, a través de l’assaig periodístic de tres figures referents com són Josep Maria de Sagarra, Joan Francesc Mira i Joan Fuster. Es tracta d’un projecte educatiu desenvolupat en l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura a l’Institut d’Educació Secundària Honori Garcia de la Vall d’Uixó (Castelló), durant el curs 2021-2022. Les conclusions obtingudes després de portar a la pràctica la unitat són, d’una banda, que el rendiment acadèmic de l’alumnat millora quan treballa de forma cooperativa; d’altra banda, que és possible integrar continguts literaris i lingüístics i, a més, aconseguir un aprenentatge significatiu i, finalment, que la introducció de ferramentes tecnològiques a l’aula, així com l’activació de recursos que impliquen l’alumnat en el procediment, són fonamentals en l’educació reglada actual. | ca_CA |
dc.description.abstract | The current Master’s Dissertation describes, in detail, the design and approach of a didactic proposal for the 1st year of Baccalaureate. It has been proved that the contents of language and literature are worked inside the classroom in an independent, hardly innovative and very much theoretical manner. This happens in a context of an increased level of apathy towards the subject on behalf of the students, and a context where reading is seen as an unattractive obstacle. The main objective of this project is to simultaneously integrate the linguistic knowledge related to the textual types of narration, description and argumentation, along with the Catalan literature of the 20th century. More specifically, the journalistic essay of three significant models such as Josep Maria de Sagarra, Joan Francesc Mira and Joan Fuster. This educational project is developed at the Valencian Language and Literature subject in the Secondary Educational Center Honori Garcia, in La Vall D’Uixó (Castelló), during the course 2021-2022. The obtained conclusions, drawn after the implementation of the unit are the following. On the one hand, the academic performance of the students improves when they work cooperatively. On the other hand, it is posible to integrate linguistic contents and literature and, moreover, achieve a higher level of preservation of information. Lastly, the introduction of technological resources inside the classroom, as well as of resources that include the students in the learning process, are fundamental in the current education system. | ca_CA |
dc.format.extent | 84 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | didàctica de la llengua i literatura | ca_CA |
dc.subject | programació integrada | ca_CA |
dc.subject | 1r Batxillerat | ca_CA |
dc.subject | assaig periodístic | ca_CA |
dc.subject | tipologies textuals | ca_CA |
dc.subject | didactics of language and literatura | ca_CA |
dc.subject | integrated programming | ca_CA |
dc.subject | 1st year of Baccalaureate | ca_CA |
dc.subject | journalistic essay | ca_CA |
dc.subject | textual typologies | ca_CA |
dc.title | Assaig periodístic i tipologies textuals: una programació integrada de llengua i literatura | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809