Proposta pedagògica per a la Coeducació a l’aula d’infantil de 5 anys
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/198685/TFG_2022_S%c3%a1nchez_Gonz%c3%a1le_Merc%c3%a8.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Proposta pedagògica per a la Coeducació a l’aula d’infantil de 5 anysAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
HERRERO RICO, SOFIA; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2022-06-10Editor
Universitat Jaume IResum
Actualment, seguim observant la presència dels estereotips de gènere i situacions de
desigualtat a la nostra societat. La forma d’educar als xiquets i xiquetes és un clar reflex dels
valors transmesos pels adults i ... [+]
Actualment, seguim observant la presència dels estereotips de gènere i situacions de
desigualtat a la nostra societat. La forma d’educar als xiquets i xiquetes és un clar reflex dels
valors transmesos pels adults i serà clau per a la formació de la seua identitat personal. Per
aquest motiu és feina dels docents trobar diferents metodologies perquè el seu alumnat cresca en
un ambient coeducatiu amb igualtat d’oportunitats.
El present treball de final de grau pretén exposar una proposta pedagògica coeducativa per
aplicar a l’aula d’infantil de 5 anys durant dues setmanes. Primerament, s’ha realitzat una recollida
de definicions del terme Coeducació per part de diferents autores. Tot seguit, trobarem un breu
resum de la presència de la dona en l’àmbit educatiu des de principis del segle XX fins a l’última
llei educativa. Seguidament, s’ha observat i estudiat a l’alumnat per identificar la presència dels
rols de gènere a l’aula. A continuació, s'han dissenyat, posat en pràctica i analitzat el resultat de
diferents activitats amb temàtica coeducativa. Aquestes amb l’objectiu de trencar els rols de
gènere identificats prèviament en els xiquets i xiquetes de l’aula de 5 anys. [-]
Nowadays, we can still observe the presence of gender stereotypes and inequality in our
society. The way children are educated is a clear reflection of the values transmitted by adults and
will be the key for the ... [+]
Nowadays, we can still observe the presence of gender stereotypes and inequality in our
society. The way children are educated is a clear reflection of the values transmitted by adults and
will be the key for the formation of their personal identity. For this reason, teachers must try to find
different and new teaching methods so that their pupils are able to develop in a co-educational
atmosphere with equal opportunities.
This degree final project aims to explain a co-educational pedagogical proposal which will
be applied in an early childhood classroom for a period of two weeks. Firstly, a collection of
definitions by many authors for the term Coeducation has been carried out. Secondly, there will be
a brief description of the presence of women in education from the beginning of the 20th Century
until the last educational law. Then, the pupils have been observed and studied in order to identify
the presence of gender roles in class. Moreover, different activities with a co-educational theme
have been designed, practiced and analyzed. The objective of them is to break the gender roles
previously identified in boys and girls in the five-year-old classroom. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess