Mostrar el registro sencillo del ítem
Proposta pedagògica per a la Coeducació a l’aula d’infantil de 5 anys
dc.contributor.author | Sánchez González, Mercè | |
dc.contributor.other | HERRERO RICO, SOFIA | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2022-07-22T12:18:56Z | |
dc.date.available | 2022-07-22T12:18:56Z | |
dc.date.issued | 2022-06-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/198685 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2021/2022 | ca_CA |
dc.description.abstract | Actualment, seguim observant la presència dels estereotips de gènere i situacions de desigualtat a la nostra societat. La forma d’educar als xiquets i xiquetes és un clar reflex dels valors transmesos pels adults i serà clau per a la formació de la seua identitat personal. Per aquest motiu és feina dels docents trobar diferents metodologies perquè el seu alumnat cresca en un ambient coeducatiu amb igualtat d’oportunitats. El present treball de final de grau pretén exposar una proposta pedagògica coeducativa per aplicar a l’aula d’infantil de 5 anys durant dues setmanes. Primerament, s’ha realitzat una recollida de definicions del terme Coeducació per part de diferents autores. Tot seguit, trobarem un breu resum de la presència de la dona en l’àmbit educatiu des de principis del segle XX fins a l’última llei educativa. Seguidament, s’ha observat i estudiat a l’alumnat per identificar la presència dels rols de gènere a l’aula. A continuació, s'han dissenyat, posat en pràctica i analitzat el resultat de diferents activitats amb temàtica coeducativa. Aquestes amb l’objectiu de trencar els rols de gènere identificats prèviament en els xiquets i xiquetes de l’aula de 5 anys. | ca_CA |
dc.description.abstract | Nowadays, we can still observe the presence of gender stereotypes and inequality in our society. The way children are educated is a clear reflection of the values transmitted by adults and will be the key for the formation of their personal identity. For this reason, teachers must try to find different and new teaching methods so that their pupils are able to develop in a co-educational atmosphere with equal opportunities. This degree final project aims to explain a co-educational pedagogical proposal which will be applied in an early childhood classroom for a period of two weeks. Firstly, a collection of definitions by many authors for the term Coeducation has been carried out. Secondly, there will be a brief description of the presence of women in education from the beginning of the 20th Century until the last educational law. Then, the pupils have been observed and studied in order to identify the presence of gender roles in class. Moreover, different activities with a co-educational theme have been designed, practiced and analyzed. The objective of them is to break the gender roles previously identified in boys and girls in the five-year-old classroom. | ca_CA |
dc.format.extent | 27 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | coeducació | ca_CA |
dc.subject | estereotips de gènere/ rols de gènere | ca_CA |
dc.subject | Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | igualtat | ca_CA |
dc.subject | escola mixta | ca_CA |
dc.subject | coeducation | ca_CA |
dc.subject | gender stereotypes/ roles | ca_CA |
dc.subject | Early Childhood Education | ca_CA |
dc.subject | equality | ca_CA |
dc.subject | co-educational School | ca_CA |
dc.title | Proposta pedagògica per a la Coeducació a l’aula d’infantil de 5 anys | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1154]
MI1040; MI1840