Educar en un CRA: Salvar l’aulari de Vilanova d’Alcolea, responsabilitat de tot el poble
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Educar en un CRA: Salvar l’aulari de Vilanova d’Alcolea, responsabilitat de tot el pobleAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Benet-Gil, Alicia; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2022-06-09Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball té com a objectius principals analitzar la situació del centre educatiu de Vilanova
d’Alcolea pel que fa al baix nombre d’alumnat i extreure accions de millora per a l’escola per tal
d’incrementar ... [+]
El present treball té com a objectius principals analitzar la situació del centre educatiu de Vilanova
d’Alcolea pel que fa al baix nombre d’alumnat i extreure accions de millora per a l’escola per tal
d’incrementar el nombre d’alumnat. En el seu disseny i planificació han participat les famílies de
l’escola i les famílies potencials del poble amb qüestionaris, el personal docent de l’aulari amb un
grup de discussió i el director del CRA a través d’una entrevista. A partir de l’anàlisi dels resultats
dels diferents agents implicats en la investigació s’han extret propostes de millora educatives
vinculades amb la jornada lectiva del centre, l’oferta de serveis extraescolars, el nou centre
educatiu, la dotació de recursos i la metodologia del centre. Considerem que aquestes propostes
de millora poden ajudar a augmentar el nombre d’alumnat al centre, tot i que també existeixen
altres factors a millorar en el poble i que repercuteixen en l’escola, com l’oferta laboral i
d’habitatge. Per això, podem concloure que impulsar l’aulari de Vilanova d’Alcolea està en mans
del centre educatiu, però també del poble i de l’Ajuntament. [-]
The present study seeks to analyse the situation of the school of Vilanova d’Alcolea concerning its
low number of pupils and to extract actions for improvement so that the centre can increase its
number of students. ... [+]
The present study seeks to analyse the situation of the school of Vilanova d’Alcolea concerning its
low number of pupils and to extract actions for improvement so that the centre can increase its
number of students. Its design and planning entailed the participation of the school’s families and
potential families of the village through questionnaires, the classroom teachers through a
discussion group and the school principal of the CRA through an interview. After analysing the
results of the different agents involved in this research, we extracted proposals for educational
improvement in relation to the school teaching hours, the offer of extracurricular services, the new
school, the provision of resources and the methodology of the centre. We consider that these
proposals can help to increase the number of pupils in the school although there are also other
factors to improve in the village that have an impact on the centre, such as employment and
housing. Hence, we can conclude that not only is promoting the lecture room of Vilanova d’Alcolea
in the hands of the school, but also in the hands of the village and its council. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Centre Rural Agrupat | propostes de millora | despoblació | ruralitat | educació | ràtio reduïda | grouped rural centre | proposals for improvement | depopulation | rurality | education | reduced ratio
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess