La docència compartida en una aula multinivell
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La docència compartida en una aula multinivellAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Moliner Garcia, Odet; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2022-06-09Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball d’investigació-acció, sorgeix després de la realització d’entrevistes a docents
d’Educació Infantil en actiu en una escola amb metodologia multinivell sobre els avantatges i els
desavantatges ... [+]
El present treball d’investigació-acció, sorgeix després de la realització d’entrevistes a docents
d’Educació Infantil en actiu en una escola amb metodologia multinivell sobre els avantatges i els
desavantatges d’aquesta. En la delimitació del problema es va esbrinar que un dels principals
problemes era la dificultat per a personalitzar l’ensenyament. Per això, l’objectiu no és altre que
incorporar la docència compartida en una aula multinivell. D’aquesta manera, es pretén atendre a
l’alumnat de l’aula de forma més personalitzada i, així, aconseguir la finalització de les tasques.
Aleshores, es va recollir informació sobre els diferents tipus de docència compartida per veure quin
era més adient a cada moment de l’aula. A més, per tal d’aconseguir la coordinació entre les
docents, s’ha elaborat un quadern de programació adaptat als diferents moments d’aula i a les
metodologies de docència compartida escollides: en paral·lel, col·laborativa, per estacions i una
docent dirigeix i l’altra observa. La investigació-acció de la pràctica de docència compartida ha
permés introduir modificacions com a resultat de la reflexió contínua i la recerca de la millora. D’altra
banda, per tal de conéixer si els objectius plantejats s’han complit, s’ha optat per una avaluació
contínua amb ajuda d’un diari amb llista de control i un qüestionari realitzat per l’alumnat. També,
per a l’avaluació final, s’ha elaborat un qüestionari d’escala de Likert per a ambdues docents
participants i una entrevista a la docent en actiu. Amb totes les dades recollides, es pot dir que la
intervenció ha complert amb els objectius malgrat l’existència d’algunes limitacions. [-]
This research-action work arises after conducting interviews to active kindergarten teachers in a
school with multi-level methodology about the advantages and disadvantages of that. When
analysing the main pain ... [+]
This research-action work arises after conducting interviews to active kindergarten teachers in a
school with multi-level methodology about the advantages and disadvantages of that. When
analysing the main pain points of the dilemma, it was revealed that one of the major problem was
the difficulty in personalizing the teaching. That is why the aim is to incorporate shared teaching into
a multi-level classroom. In this way, the intention is to attend students in a more personalized way
and to complete the tasks. Then, the information was gathered about the different types of shared
teaching to see what was most suitable for each moment of the class. In addition, in order to achieve
coordination between teachers, a programming notebook has been drawn up adapted to the different
class moments and the chosen shared teaching methodologies: in parallel, collaborative, for
seasons and one teacher leads and the other observes. The action research of the practice of shared
teaching has allowed to introduce modifications as a result of continuous reflection and the search
of improvement. On the other hand, in order to know whether the objectives set have been achieved,
it has been obtained by an ongoing assessment with the help of a diary with a checklist and a
questionnaire carried out by the student. Also, for final evaluation, a Likert scale questionnaire has
been prepared for both teachers’ participants and an interview with the active teacher. With all the
data collected, it can be said that the intervention has achieved the objectives despite some
limitations. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | docència compartida | multinivell | Educació Infantil | atenció personalitzada | educació inclusiva | shared teaching | multi-level | kindergarten | personalized attention | inclusive education
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess