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Video game addiction during the course of the pandemic and its possible school absenteeism consequence; study of prevention and treatment
dc.contributor.author | Sales Miró, Noelia | |
dc.contributor.other | Romero Carrasco, Esperanza Maria | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia | |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T13:33:41Z | |
dc.date.available | 2022-07-04T13:33:41Z | |
dc.date.issued | 2022-06-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/198178 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Psicologia. Codi: PS1048. Curs: 2021/2022 | ca_CA |
dc.description.abstract | The pandemic and its consequent quarantine in 2020 meant that we spent a great deal of time without being able to leave our homes, which meant that we had to adapt and seek other forms of socialization to relate with other people. In this way we came to video games as a form of socialization, because we could interact with our friends without leaving home. Many people began to lose the notion of time and spending more hours than recommended for playing, changing schedules, routines, and even personal hygiene. The return to normality was complicated and many people could not stop playing, prioritizing this to neglect other needs such as attending classes. A study of N=1 was done with a 13-year-old teen who had started playing video games during quarantine and had developed an addiction to video games. He was quitting school and it was seriously affecting his academic performance . Different types of interventions were carried out (behavioral contract, creation of a strict schedule with game hours and parental psychoeducation). Of all these interventions, significant results were only seen in parental psychoeducation. In this way, the proposal made for intervention in cases of school absenteeism due to addiction to video games in young people is psychoeducation aimed at parents, which includes information on new technologies, the consequences of addiction to video games and parental control. What is it and how does it work? as well as a series of guidelines to detect video game addiction in minors. | ca_CA |
dc.description.abstract | La pandemia y su consecuente cuarentena en 2020 implicó que pasaramos una gran cantidad de tiempo sin poder abandonar nuestras casas, lo cual hizo que tuviéramos que adaptarnos y buscar otras formas de socialización para relacionarnos con otras personas. De este modo llegamos a los videojuegos como una forma de socialización, de esta manera podíamos relacionarnos con nuestros amigos sin salir de casa. Muchas personas empezaron a perder la noción del tiempo y a pasar más horas de las recomendadas jugando, perdiendo de esta manera los horarios, las rutinas e incluso la higiene personal. La vuelta a la normalidad fue complicada y muchas personas no podían dejar de jugar, priorizando esto para descuidar otras necesidades como asistir a clases. Se hizo un estudio de N=1 con un adolescente de 13 años que había empezado a jugar a videojuegos durante la cuarentena y que había desarrollado una adicción a los videojuegos, él estaba dejando de asistir a clase y le estaba afectando gravemente en su rendimiento escolar. Se llevaron a cabo diferentes tipos de intervenciones (contrato conductual, creación de un horario estricto con las horas de juego y la psicoeducación parental). De todas estas intervenciones solo se vieron resultados significativos en la psicoeducación parental. De este modo, la propuesta que se hace para la intervención en casos de absentismo escolar por adicción a los videojuegos en jóvenes es de una psicoeducación orientada a los padres, en la cual se incluye información sobre las nuevas tecnologías, las consecuencias de la adicción a los videojuegos, el control parental ¿Qué es y cómo funciona?, así como una serie de pautas para detectar la adicción a los videojuegos en menores. | ca_CA |
dc.format.extent | 3 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | eng | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Psicologia | ca_CA |
dc.subject | Grado en Psicología | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Psychology | ca_CA |
dc.subject | video game addiction | ca_CA |
dc.subject | Covid-19 pandemic | ca_CA |
dc.subject | parental control | ca_CA |
dc.subject | mental health | ca_CA |
dc.subject | school absenteeism | ca_CA |
dc.title | Video game addiction during the course of the pandemic and its possible school absenteeism consequence; study of prevention and treatment | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
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PS1048