Mostra el registre parcial de l'element
Participació, ciutat i educació: els consells d’infància i d’adolescència
dc.contributor.author | Muñoz-Moreno, José-Luís | |
dc.contributor.author | Colorado Ramírez, Sara | |
dc.date.accessioned | 2022-05-10T14:38:35Z | |
dc.date.available | 2022-05-10T14:38:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2386-5458 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/197599 | |
dc.description.abstract | En aquest article es reflexiona al voltant de la participació que en educació s’impulsa i es promou des de la ciutat. Al respecte, es repara en la relació establerta entre ciutat i educació a partir de la implicació de la ciutadania en els processos de presa de decisions com a repte clau per a la democratització de la societat, per al desenvolupament individual i col·lectiu i per a un millor benestar. Particularment, se centra l’atenció en l’experiència dels consells d’infància i d’adolescència com a òrgans i espais que fan possible repensar les ciutats mitjançant la mirada i la participació educativa d’infants i adolescents i que en tant que ciutadans i ciutadanes, amb drets i oportunitats, han de disposar del seu propi protagonisme també en l’anàlisi, la discussió i la construcció del present i el futur de les ciutats on viuen i conviuen. | ca_CA |
dc.description.abstract | En este artículo se reflexiona alrededor de la participación que en educación se impulsa y se promueve desde la ciudad. Al respecto, se repara en la relación establecida entre ciudad y educación a partir de la implicación de la ciudadanía en los procesos de toma de decisiones como un reto clave para la democratización de la sociedad, para el desarrollo individual y colectivo y para un mejor bienestar. Particularmente, se centra la atención en la experiencia de los consejos de infancia y de adolescencia como órganos y espacios que hacen posible repensar las ciudades mediante la mirada y la participación educativa de infancia y adolescencia y que en tanto que ciudadanos y ciudadanas, con derechos y oportunidades, deben disponer de su propio protagonismo también en el análisis, la discusión y la construcción del presente y el futuro de las ciudades donde viven y conviven. | ca_CA |
dc.description.abstract | This article reflects on participation in education that is driven and promoted by the city. It explores the relationship established between city and education from the perspective of citizens’ involvement in the decision-making processes as a key challenge for the democratization of society, for individual and collective development and for improved welfare. Its attention focuses particularly on the experience of the Councils of childhood and adolescence as organs and spaces where cities can be reconsidered through the eyes and the educational participation of children and adolescents and who, as citizens with rights and opportunities, must also have their own part to play in the analysis, discussion and the construction of the present and the future of the cities where they live and coexist. | ca_CA |
dc.format.extent | 22 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I. Seminari Permanent d'Aprenentatge en Participació Comunitària "Garbell" | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | kult-ur, vol. 3, núm. 6 | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | participació | ca_CA |
dc.subject | ciutat | ca_CA |
dc.subject | educació | ca_CA |
dc.subject | infància | ca_CA |
dc.subject | adolescència | ca_CA |
dc.subject | participación | ca_CA |
dc.subject | ciudad | ca_CA |
dc.subject | educación | ca_CA |
dc.subject | infancia | ca_CA |
dc.subject | adolescencia | ca_CA |
dc.subject | participation | ca_CA |
dc.subject | city | ca_CA |
dc.subject | education | ca_CA |
dc.subject | infancy | ca_CA |
dc.subject | adolescence | ca_CA |
dc.title | Participació, ciutat i educació: els consells d’infància i d’adolescència | ca_CA |
dc.title.alternative | Participation, city and education: councils of infancy and adolescence | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.relation.publisherVersion | https://www.e-revistes.uji.es/index.php/kult-ur/issue/view/v3n6 | ca_CA |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca_CA |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
kult-ur_2016_v.3_n.6 [18]
Mirades educatives a la ciutat: experiència, quotidianitat i participació