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dc.contributor.authorGarcía-Vega, Alba
dc.contributor.authorde la Fuente Prieto, Julián
dc.contributor.authorMartinez Borda, Rut
dc.date.accessioned2022-01-30
dc.date.accessioned2022-04-06T14:22:07Z
dc.date.available2022-04-06T14:22:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2174-0992
dc.identifier.issn2254-2728
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/197261
dc.description.abstractThe way fiction series are consumed is in a transformation that gives importance to the interaction between the spectators and the different narrative elements. This transition is mainly determined by the new consumption habits of the audience, influenced by the social networks and the value they give to the participation with the content and the rest of the viewers. The main objective of this research is the analysis of the interaction generated in the social network Twitter with respect to the remake SKAM Spain (Movistar+, 2018-present) of the Norwegian series SKAM (NRK, 2015-2017). The series approaches the real life of teenagers and has given rise to a network of interactions by the audience. This makes it possible for viewers to feel identified and immersed in the fiction. For the elaboration of this article, a qualitative analysis based on virtual ethnography and ecological perspectives is used in order to interpret the actions of the viewers and thus be able to study this social phenomenon. In conclusion, it is determined that the effectiveness of the interaction between the young audience and the different narrative elements arises from the adaptation of the narrative of the series so that the viewers feel identified with the plots and characters.en_US
dc.description.abstractEl modo de consumo de las series de ficción se encuentra en una transformación que dota de importancia a la interacción entre los espectadores y los diferentes elementos narrativos. Esta transición viene principalmente determinada por los nuevos hábitos de consumo de la audiencia, influenciados por las redes sociales y el valor que le otorgan a la participación con el contenido y el resto de espectadores. El objetivo principal de esta investigación es el análisis de la interacción que se genera en la red social Twitter respecto al remake SKAM España (Movistar+, 2018-actualidad) de la serie noruega SKAM (NRK, 2015-2017). La serie se aproxima a la vida real de los adolescentes y ha dado lugar a una red de interacciones por parte de la audiencia. Esto posibilita que los espectadores sean capaces de sentirse identificados e inmersos en la ficción. Para la elaboración de este artículo se emplea un análisis cualitativo basado en la etnografía virtual y perspectivas ecológicas con el fin de interpretar las acciones de los espectadores y así poder estudiar este fenómeno social. El artículo concluye que la eficacia de la interacción entre la audiencia joven y los elementos narrativos surge de la adaptación de la narrativa de la serie para que los espectadores se sientan identificados con las tramas y los personajes.es_ES
dc.format.extent143-173
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectInteracción
dc.subjectaudiencia
dc.subjectseries de ficción
dc.subjectnarrativas
dc.subjectparticipación
dc.subjectadolescentes
dc.titleLa interacción de la audiencia en las series de ficción: El caso de SKAM Españaes_ES
dc.title.alternativeAudience interaction in fiction series: the case of SKAM Spainen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6035/adcomunica.5695
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.ispartofadComunica
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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