EMI and Intercultural Competence at University of Alcalá: The case of the Master's Degree in Teacher Training
comunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/28245
comunitat-uji-handle4:10234/196290
REVISTESMetadades
Títol
EMI and Intercultural Competence at University of Alcalá: The case of the Master's Degree in Teacher TrainingData de publicació
2021Editor
Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosISSN
1989-7103Cita bibliogràfica
De la Cruz Cabanillas, I., & Tejedor-Martínez, C. (2021). EMI and Intercultural Competence at University of Alcalá: The case of the Master’s Degree in Teacher Training. Language Value, 14(2), 1-23. https://doi.org/10.6035/languagev.6118Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió de l'editorial
https://www.e-revistes.uji.es/index.php/languagevalue/article/view/6118Versió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
EMI | intercultural competence | University of Alcalá | teacher training for compulsory and upper secondary education | vocational training and foreign language teaching | complementary training in English studies | competencia intercultural | Universidad de Alcalá | formación del profesorado de educación secundaria obligatoria y bachillerato | formación profesional y enseñanza de idiomas | formación complementaria en estudios ingleses | competència intercultural | formació del professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat | formació professional i ensenyaments d’idiomes | formació complementària en estudis anglesos
Resum
The use of English as a Medium of Instruction to teach subjects other than English is widely spread across European higher education institutions. The University of Alcalá has been working on the implementation of ... [+]
The use of English as a Medium of Instruction to teach subjects other than English is widely spread across European higher education institutions. The University of Alcalá has been working on the implementation of English-Medium Instruction (EMI) for decades now. The internationalisation process accounts for the increasing number of studies both at undergraduate and postgraduate levels taught in English. The response of international students has been positive considering the University of Alcalá one of their favourite Spanish destinations. The interaction of local and foreign students evidences the need to raise awareness towards the intercultural competence as part of the Master’s Degree in Teacher Training, so that learners will feel comfortable in a different language and culture and contribute significantly not only to the labour market but also to dialogue and living together. In this article, the authors report on how this is done in one of the compulsory courses of this specific Master’s Degree: Complementary Training in English Studies. [-]
El uso del inglés como medio de instrucción (EMI en inglés) para enseñar asignaturas que no son propiamente lengua inglesa está ampliamente extendido en las instituciones europeas de educación superior. La universidad ... [+]
El uso del inglés como medio de instrucción (EMI en inglés) para enseñar asignaturas que no son propiamente lengua inglesa está ampliamente extendido en las instituciones europeas de educación superior. La universidad de Alcalá lleva décadas trabajando en la implementación del inglés como medio de instrucción. El proceso de internacionalización es responsable del número creciente de estudios que se imparten en inglés tanto a nivel de grado como de postgrado. La respuesta de los estudiantes internacionales ha resultado positiva al considerar la Universidad de Alcalá como uno de sus destinos preferidos. La interacción entre estudiantes locales y foráneos pone de manifiesto la necesidad de concienciar sobre la competencia intercultural como parte del Máster en Formación del Profesorado, de forma que los estudiantes se sientan cómodos en una lengua y una cultura diferentes y aporten de manera significativa, no solo al mercado laboral sino al diálogo intercultural y a la convivencia. En este artículo, las autoras explican cómo se ha llevado a cabo en concreto en una de las asignaturas obligatorias de este máster: Complementos para la Formación en Estudios Ingleses. [-]
L’ús de l’anglés per a l’ensenyament d’assignatures diferents a l’anglés està molt estés en les institucions d’educació superior europees. La Universidad de Alcalá porta dècades treballant en la implantació de l’anglés ... [+]
L’ús de l’anglés per a l’ensenyament d’assignatures diferents a l’anglés està molt estés en les institucions d’educació superior europees. La Universidad de Alcalá porta dècades treballant en la implantació de l’anglés com a mitjà d’instrucció (EMI). El procés d’internacionalització explica l’augment del nombre d’estudis, tant de grau com de postgrau, impartits en anglés. La resposta dels estudiants internacionals ha estat positiva, i han considerat a la Universidad de Alcalà com una de les destinacions preferides. La interacció dels estudiants locals i estrangers posa de relleu la necessitat de sensibilitzar cap a la competència intercultural com a part del Màster de Formació del Professorat, per a que els alumnes se senten còmodes en una llengua i cultures diferents i contrubuïsquen significativament no sols al mercat laboral sinó també al diàleg i la convivència. En este article, els autors detallen com implementar-ho en una assignatura en concret d’este màster: Formació Complementària en Estudis Anglesos. [-]
Publicat a
Language Value, 2021, vol.14, no 2Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess