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dc.contributor.authorMINGO-RODRIGUEZ, ALICIA MARIA DE
dc.date.accessioned2020-11-18
dc.date.accessioned2021-12-02T08:14:22Z
dc.date.available2021-12-02T08:14:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1130-6149
dc.identifier.issn2254-4135
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/195768
dc.description.abstractFrom a certain point of view, mass tourism is undeniably part —and an expression— of contemporary acceleration. However, what we defend is that desire for difference —which originally nestles in the dream of traveling, before the appearance of the subject as <em>tourist</em>— responds to a desire for slowdown. In the time of pause and exception of the tourist experience, this desire acts as a generator of a symbolism —or an imagery— that seeks to preserve, protect, restore and promote difference, reality, localness, past, tradition, folklore, nature, the other… beyond the —already insufficient— debate on <em>authenticity</em>. In this way, the importance of rescuing tourism from mere marketing could be shown, as well as to start to think about it from its relevance to humanities and its ethical commitment.en_US
dc.description.abstractDesde cierto punto de vista, es indudable que el turismo de masas forma parte —y es expresión— de la aceleración contemporánea. Sin embargo, aquí defendemos que el deseo de diferencia —el cual anida originariamente en el sueño de viajar, antes de la aparición del sujeto como <em>turista</em>— responde a un deseo de desaceleración. Este deseo actúa, en el tiempo de pausa y excepción de la experiencia turística, como generador de una simbólica —o un imaginario— que busca preservar, proteger, restaurar y promocionar la diferencia, lo real, lo local, el pasado, la tradición, el folklore, la naturaleza, el otro… más allá del debate —ya insuficiente— en torno a la <em>autenticidad</em>. De este modo, se podría mostrar la importancia de rescatar al turismo de la mera mercadotecnia y comenzar a pensarlo desde su relevancia para las humanidades y su compromiso ético.es_ES
dc.format.extent133-153
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions
dc.relation.isPartOfRECERCA. Revista de Pensament i Anàlisi 26 1
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectTurismo
dc.subjectExperiencia
dc.subjectDesaceleración
dc.subjectHumanidades
dc.subjectÉtica
dc.subjecttourism
dc.subjectexperience
dc.subjectslowdown
dc.subjecthumanities
dc.subjectethics
dc.title«No me enseñes más postales»: ética compensatoria del turismo y simbólica de la desaceleraciónes_ES
dc.title.alternative«Don´t show me any more postcards»: Compensatory Ethics of Tourism and Symbolism of Slowdownen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.6035/Recerca.2021.26.1.7
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.ispartofRECERCA. Revista de Pensament i Anàlisi 26 1
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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