Programació didàctica de l'assignatura de Biologia i Geologia per a 4t d'ESO. Projectant ecologia i medi ambient
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Programació didàctica de l'assignatura de Biologia i Geologia per a 4t d'ESO. Projectant ecologia i medi ambientAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Sanahuja Ribés, Aida; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2021-07-22Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La ciència, des del punt de vista de l’Educació Secundària Obligatòria, s'entén com
l’avinentesa per entendre el món que ofereix una perspectiva pròpia sobre la natura, en el
cas de les Ciències Naturals. Perquè ... [+]
La ciència, des del punt de vista de l’Educació Secundària Obligatòria, s'entén com
l’avinentesa per entendre el món que ofereix una perspectiva pròpia sobre la natura, en el
cas de les Ciències Naturals. Perquè l’alumnat pugui desenvolupar les habilitats
necessàries per esdevenir competent en diferents àmbits es requereix, entre d’altres coses,
la planificació dels continguts i del procés d’ensenyament i aprenentatge.
Projectant ecologia i medi ambient, és una declaració d’intencions educatives que té com a
objectiu principal la programació didàctica de l’assignatura de Biologia i Geologia per a 4t
curs d’ESO, limitada als continguts plantejats per a un trimestre. Així doncs, la modalitat
escollida per al present Treball Final de Màster s’acull a les característiques pertanyents a la
Modalitat 3. Planificació i/o Programació curricular, segons la normativa definida del propi
màster. Els resultats d’aquesta proposta són el desenvolupament de dos projectes de treball
que, mitjançant l’aprenentatge basat en projectes i per indagació, recullen continguts
d’ecologia i medi ambient amb estratègies didàctiques que fomenten la participació activa i
l’aprenentatge cooperatiu de l'alumnat. El primer projecte es basa en la regeneració i
conservació de l’ecosistema dunar per tractar els continguts teòrics sobre els ecosistemes.
Mentre que el segon projecte, pren com a fil conductor l’impacte ambiental dels dispositius
electrònics per treballar les conseqüències de l’activitat humana sobre el medi ambient.
Per tant, per poder dur a terme el present treball ha sigut necessari integrar tots els
coneixements i experiències viscudes durant aquest període formatiu, els quals han donat
lloc al disseny d’una programació didàctica contextualitzada que compleix amb els requisits
legislatius, que integra metodologies d’innovació i aprenentatge actiu i que parteix de la
ciència i l’apropa a l’alumnat, el centre de l’educació. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | programació didàctica | aprenentatge basat en projectes | indagació | aprenentatge actiu | ecologia | medi ambient | biologia | geologia
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP139. Curs: 2020/2021
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess