Mostrar el registro sencillo del ítem
Anàlisi de la banda sonora de dues pel·lícules Disney des d'una perspectiva de gènere i intervenció a l'aula de Música d'Educació Primària
dc.contributor.author | Monforte Barberán, Neus | |
dc.contributor.other | Porta Navarro, María Amparo | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T11:28:27Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T11:28:27Z | |
dc.date.issued | 2021-06-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/194455 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021 | ca_CA |
dc.description.abstract | Diferents estudis evidencien l‟elevat grau de sexisme que existeix en les bandes sonores de les pel·lícules Disney, Aquest treball té una doble vessant: d‟una banda, s‟analitza la banda sonora de dues pel·lícules Disney des d‟una perspectiva de gènere així com la seua evolució en el temps; d‟altra banda, s‟analitza la percepció que té l‟alumnat de sisè de primària sobre aquest aspecte. El treball és de caire qualitatiu pel que fa a l‟anàlisi de les bandes sonores, i quantitatiu pel que fa a l‟anàlisi de la percepció de l‟alumnat de les esmentades bandes sonores. La metodologia utilitzada per a l‟anàlisi de les bandes sonores s‟ha centrat tant en la descripció del suport musical com en la lletra dels temes musicals seleccionats. Pel que fa a l‟anàlisi de la percepció de l‟alumnat, s‟ha utilitzat un qüestionari que ha estat aplicat en dues ocasions: en un primer moment, s‟ha aplicat com a pretest i, després, posteriorment a una intervenció a l‟aula, s‟ha tornat a aplicar en un post test. Pel que fa als resultats obtinguts, es pot dir que amb el pas del temps les bandes sonores presenten una clara evolució de major a menor dosi de missatge sexista. I en parlar sobre la percepció de l‟alumnat, s‟observa una diferència significativa entre els resultats del pretest i del post test. Així doncs, es pot concloure que amb una intervenció a l‟aula s‟obtenen clares millores des d‟una perspectiva de gènere. | ca_CA |
dc.description.abstract | Diferentes estudios evidencian el elevado grado de machismo que existe en las bandas sonoras de las películas de Disney. Este trabajo tiene una doble vertiente: por un lado, se analiza la banda sonora de dos películas Disney desde una perspectiva de género así como su evolución en el tiempo; por otro lado, se analiza la percepción que tiene el alumnado de sexto de primaria sobre este aspecto. La metodología utilizada para el análisis de las bandas sonoras se ha centrado tanto en la descripción del soporte musical como en la letra de los temas musicales seleccionados. En relación al análisis de la percepción del alumnado, se ha utilizado un cuestionario que ha estado aplicado en dos ocasiones: en un primer momento, se ha aplicado como pre test y, después, posteriormente a una intervención al aula, se ha vuelto a aplicar como post test. Por lo que se refiere a los resultados obtenidos, se puede decir que con el paso del tiempo las bandas sonoras presentan una clara evolución de mayor a menor dosis de mensaje sexista. Y en hablar sobre la percepción del alumnado, se observa una diferencia significativa entre los resultados del pre test y del post test. Así pues, se puede concluir que con una intervención en el aula se obtienen claras mejoras desde una perspectiva de género. | ca_CA |
dc.description.abstract | Different studies show the high degree of machismo that exists in the soundtracks of Disney movies. This work has two aspects: on the one hand, the soundtrack of two Disney films is analysed from a gender perspective as well as its evolution over time; from the opposing point of view, the perception of sixth grade students on this aspect is analysed. The methodology used for the analysis of the soundtracks has focused both on the description of the musical support and on the lyrics of the selected musical themes. In relation to the analysis of the perception of the students, a questionnaire has been used that has been applied on two occasions: at first, it has been applied as a pre-test and, later, after an intervention in the classroom, it has been applied again as post-test. Regarding the results obtained, it can be said that over time the soundtracks present a clear evolution from higher to lower dose of sexist message. And in talking about the perception of the students, a significant difference is observed between the pre-test and post-test results. Thus, it can be concluded that with an intervention in the classroom, clear improvements are obtained from a gender perspective. | ca_CA |
dc.format.extent | 30 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | educació | ca_CA |
dc.subject | perspectiva de gènere | ca_CA |
dc.subject | Disney | ca_CA |
dc.subject | banda sonora | ca_CA |
dc.subject | educación | ca_CA |
dc.subject | perspectiva de género | ca_CA |
dc.subject | education | ca_CA |
dc.subject | gender perspective | ca_CA |
dc.subject | soundtrack | ca_CA |
dc.title | Anàlisi de la banda sonora de dues pel·lícules Disney des d'una perspectiva de gènere i intervenció a l'aula de Música d'Educació Primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840