Mostrar el registro sencillo del ítem
L’aprenentatge basat en reptes per al treball de capacitats físiques i motrius
dc.contributor.author | Barruguer Peris, Rubén | |
dc.contributor.other | Herrera Mor, Emilia | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T11:06:11Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T11:06:11Z | |
dc.date.issued | 2021-06-18 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/194451 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present TFG s’enfoca cap al treball de les capacitats físiques i motrius mitjançant la metodologia de reptes cooperatius en l’assignatura d’Educació Física. És una vessant de l’educació que fomenta l’acció grupal per a poder superar una sèrie de reptes. La mostra es realitza amb els 21 alumnes del grup de tercer A d’una escola pública de la localitat de Borriana. La unitat didàctica consta de set sessions, que clarament es poden dividir en dos parts. La primera engloba les 4 primeres sessions, on els alumnes han de resoldre reptes grupals de: l’equilibri, la força, l’agilitat i la resistència. En les últimes sessions, els estudiants són els encarregats de crear i dirigir els reptes grupals a la resta de la classe. Els instruments utilitzats ha sigut una graella amb una valoració numèrica de les competències claus assolides per part de l’alumnat, una autoavaluació de cada grup mitjançant la reflexió i per últim, l’observació del professor supervisor. Els resultats de l’avaluació dels alumnes, pel que fa a les competències ha sigut positiva, destacant l’ìtem relacionat amb la higiene i amb la participació activa amb les activitats relacionades amb l’agilitat, ambdós associats a la Competència Social i Cívica. Els estudiants destaquen d'una banda la satisfacció en l’activitat i d’altra, la frustració per no poder controlar el grup. El professor supervisor destaca una bona execució del pantejament, destacant la diversió. L’ús de metodologies més innovadores com l’Aprenentatge Basat en Reptes ha resultat un aspecte positiu cap al treball de les capacitats físiques i motrius dels alumnes, incentivant al mateix temps el treball cooperatiu i la motivació de la classe. | ca_CA |
dc.description.abstract | The current TFG focuses on the work of the physical and motor capacities/abilities through the methodology of cooperative challenges in the subject of Physical Education. It is a branch of education that promotes group action in order to overcome some challenges. The sample is accomplished with the 21 pupils of the 3rd A class in a public school located in Burriana. The teaching unit consists of seven sessions, which can be clearly divided into two parts. The first one includes the former four sessions, in which learners have to solve group challenges regarding balance, strength, agility and endurance. In the last sessions, students are the ones to create and lead the group challeges to the rest of the class. The instruments used have been a table containing a numerical assessment of the key competences acquired by the pupils, a self-assessment of each group through reflection, and, lastly, the evaluation of the supervisor teacher. The results of the learners' evaluation, concerning competences, have been positive, highlighting the item related to hygiene and with the active participation with the activities related to agility, both associated to the social and civic competences. Students highlight, on the one hand, the satisfaction in the activity and, on the other hand, the frustration for the impossibility of controlling the group. The teacher supervising underlines a correct execution of the proposal, emphasising the enjoyment. The use of the most innovating methodologies such as the learning based on challenges has resulted in a positive aspect towards the work of the physical and motor capacities of students, meanwhile enhancing both cooperative work and class' motivation. | ca_CA |
dc.format.extent | 32 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge | ca_CA |
dc.subject | reptes | ca_CA |
dc.subject | cooperació | ca_CA |
dc.subject | capacitats físiques i motrius | ca_CA |
dc.subject | competències clau | ca_CA |
dc.title | L’aprenentatge basat en reptes per al treball de capacitats físiques i motrius | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840