L’aprenentatge basat en reptes per al treball de capacitats físiques i motrius
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
L’aprenentatge basat en reptes per al treball de capacitats físiques i motriusAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Herrera Mor, Emilia; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2021-06-18Editor
Universitat Jaume IResumen
El present TFG s’enfoca cap al treball de les capacitats físiques i motrius mitjançant la
metodologia de reptes cooperatius en l’assignatura d’Educació Física. És una vessant de
l’educació que fomenta l’acció grupal ... [+]
El present TFG s’enfoca cap al treball de les capacitats físiques i motrius mitjançant la
metodologia de reptes cooperatius en l’assignatura d’Educació Física. És una vessant de
l’educació que fomenta l’acció grupal per a poder superar una sèrie de reptes. La mostra es
realitza amb els 21 alumnes del grup de tercer A d’una escola pública de la localitat de Borriana.
La unitat didàctica consta de set sessions, que clarament es poden dividir en dos parts. La primera
engloba les 4 primeres sessions, on els alumnes han de resoldre reptes grupals de: l’equilibri, la
força, l’agilitat i la resistència. En les últimes sessions, els estudiants són els encarregats de crear i
dirigir els reptes grupals a la resta de la classe. Els instruments utilitzats ha sigut una graella amb
una valoració numèrica de les competències claus assolides per part de l’alumnat, una
autoavaluació de cada grup mitjançant la reflexió i per últim, l’observació del professor supervisor.
Els resultats de l’avaluació dels alumnes, pel que fa a les competències ha sigut positiva,
destacant l’ìtem relacionat amb la higiene i amb la participació activa amb les activitats
relacionades amb l’agilitat, ambdós associats a la Competència Social i Cívica. Els estudiants
destaquen d'una banda la satisfacció en l’activitat i d’altra, la frustració per no poder controlar el
grup. El professor supervisor destaca una bona execució del pantejament, destacant la diversió.
L’ús de metodologies més innovadores com l’Aprenentatge Basat en Reptes ha resultat un
aspecte positiu cap al treball de les capacitats físiques i motrius dels alumnes, incentivant al
mateix temps el treball cooperatiu i la motivació de la classe. [-]
The current TFG focuses on the work of the physical and motor capacities/abilities through the
methodology of cooperative challenges in the subject of Physical Education. It is a branch of
education that promotes ... [+]
The current TFG focuses on the work of the physical and motor capacities/abilities through the
methodology of cooperative challenges in the subject of Physical Education. It is a branch of
education that promotes group action in order to overcome some challenges. The sample is
accomplished with the 21 pupils of the 3rd A class in a public school located in Burriana. The
teaching unit consists of seven sessions, which can be clearly divided into two parts. The first one
includes the former four sessions, in which learners have to solve group challenges regarding
balance, strength, agility and endurance. In the last sessions, students are the ones to create and
lead the group challeges to the rest of the class. The instruments used have been a table
containing a numerical assessment of the key competences acquired by the pupils, a
self-assessment of each group through reflection, and, lastly, the evaluation of the supervisor
teacher. The results of the learners' evaluation, concerning competences, have been positive,
highlighting the item related to hygiene and with the active participation with the activities related to
agility, both associated to the social and civic competences. Students highlight, on the one hand,
the satisfaction in the activity and, on the other hand, the frustration for the impossibility of controlling the group. The teacher supervising underlines a correct execution of the proposal,
emphasising the enjoyment. The use of the most innovating methodologies such as the learning
based on challenges has resulted in a positive aspect towards the work of the physical and motor
capacities of students, meanwhile enhancing both cooperative work and class' motivation. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess