Estudi i anàlisi de gènere dels continguts de 2n de Batxillerat d'Història d'Espanya per als centres educatius públics de la província de Castelló
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Estudi i anàlisi de gènere dels continguts de 2n de Batxillerat d'Història d'Espanya per als centres educatius públics de la província de CastellóAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Fernández Nadal, Carmen María; Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtFecha de publicación
2021-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
El treball final de màster es defineix dintre de la modalitat d’investigació educativa. Així,
l’estudi valida les seues conclusions mitjançant l’aplicació de recollida i anàlisi de dades
quantitatives i qualitatives ... [+]
El treball final de màster es defineix dintre de la modalitat d’investigació educativa. Així,
l’estudi valida les seues conclusions mitjançant l’aplicació de recollida i anàlisi de dades
quantitatives i qualitatives de múltiples factors com el material didàctic, l’alumnat o el
professorat, amb l’objectiu d’aconseguir una aproximació a la realitat de gènere a les
aules.
D’aquesta manera, l’objectiu principal de la investigació recau a observar el nivell de
desigualtat de gènere que existeix a l’educació pública, i en concret com a camp d’estudi,
a les aules de 2n de Batxillerat d’Història d’Espanya de l’I.E.S. Broch i Llop en
perspectiva de poder extrapolar aquests resultats a la resta de centres de la província de
Castelló. Així, s’ha dut a terme una primera fase d’anàlisi i recollida de dades amb l’estudi
del llibre de text més utilitzat als centres públics de la província, el qual correspon a
l’Editorial Vicens Vives. A més a més, s’ha recollit informació enquestada i testimonis
orals tant de l’alumnat com del professorat per comprendre la realitat de la desigualtat de
gènere a l’aula, la manca de personatges femenins als llibres de text, la consegüent pèrdua
de referents femenins, la consciència d’aquesta desigualtat per part d’ambdós cossos, les
mesures davant aquesta i les conseqüències socials, polítiques i econòmiques que té per
al passat, present i futur de tot un gènere.
Per acabar, assenyalar culpables, demanar responsabilitats i mostrar possibles vies de
consens polític i econòmic per aconseguir una educació vertaderament pública on la
desigualtat de gènere i el masclisme no tingui lloc. En definitiva, la investigació pretén
capgirar les desigualtats de gènere per millorar les oportunitats i la vida de les joves
estudiants a través d’un canvi d’arrel del contingut històric. Cal suprimir el gènere
masculí del subjecte històric per aconseguir una història igualitària i justa per al passat,
però, sobre tot, per al futur. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | investigació educativa | desigualtat de gènere | Editorial Vicens Vives | manca de referents femenins | consens polític i econòmic | subjecte històric
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP319. Curs: 2020/2021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess