Translanguaging com a tècnica per motivar i fomentar l’aprenentatge de llengües
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/111361
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Translanguaging com a tècnica per motivar i fomentar l’aprenentatge de llengüesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ruiz-Madrid, Noelia; Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosFecha de publicación
2020-09-15Editor
Universitat Jaume IResumen
Per iniciar la presentació d’aquest TFM en primer lloc m’agradaria dir que es tracta d’una
recerca amb la finalitat de fomentar a la meua escola (CEIP Ramiro Izquierdo)
l’ensenyament de les diferents llengües a les ... [+]
Per iniciar la presentació d’aquest TFM en primer lloc m’agradaria dir que es tracta d’una
recerca amb la finalitat de fomentar a la meua escola (CEIP Ramiro Izquierdo)
l’ensenyament de les diferents llengües a les aules d’Educació Primària a través del
Translanguaging1
, partint de la idea que vivim en una societat intercultural i multilingüe. Amb
aquesta iniciativa també es pretén aconseguir que l’alumnat sigui conscient de la societat
que l’envolta per fomentar el respecte cap a les diferents cultures i considerar les diferents
llengües que conviuen en ella com una riquesa lingüística i cultural.
Los maestros podemos abrir las puertas y ventanas para que los niños se conviertan
en personas plenas, porque está en nuestras manos empujarles hacia delante para
que ellos mismos construyan su presente y su futuro. Podemos hacerles que
participen en la sociedad para que nos ayuden a cambiar las cosas. Y para eso
también hemos de ofrecerles las herramientas
(Bona, 2015: 7)
Per tal de dur a terme aquest TFM, he realitzat dues enquestes una per a les famílies i una
altra per a l’alumnat de 3r curs de primària amb l’objectiu de conèixer el repertori lingüístic.
Una vegada analitzades i estretes les conclusions he pogut formular propostes d’activitats
per a fomentar el translanguaging (és el procés mitjançant el qual els parlants multilingües
utilitzen els seus idiomes com un sistema de comunicació integrat) amb les tres llengües el
Castellà, el Valencià i l’Anglès en una mateixa activitat, les quals estan incloses al
currículum d’Educació Primària2
.
Per últim, apuntar que la finalitat principal d’aquest TFM és trobar arguments per motivar
als docents del meu centre en concret i als mestres en general a treballar a l’aula les
llengües presents al currículum i perquè no a l’entorn de manera simultània, integrada i amb
coherència per millorar la Competència Comunicativa i Cultural del nostre alumnat, així com
fomentar l’ensenyament – aprenentatge de llengües als més petits i petites amb l’objectiu
final de promoure el respecte cap a totes les llengües i cultures. Aquesta finalitat a més a
més, pretén dotar als alumnes d’una competència plurilingüe i pluricultural. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües | Máster Universitario en Comunicación Intercultural y Enseñanza de Lenguas | Master's Degree in Intercultural Communication and Language Teaching | translanguaging | ensenyament de llengües | repertori lingüístic | educació primària
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess