Mostrar el registro sencillo del ítem
Avaluació diagnòstica i propostes de millora del nivell motivacional de l'alumnat de Primària en l'assignatura de matemàtiques
dc.contributor.author | Puig Àvila, Blanca | |
dc.contributor.other | Doménech Betoret, Fernando | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2021-03-05T13:26:19Z | |
dc.date.available | 2021-03-05T13:26:19Z | |
dc.date.issued | 2020-06-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/192487 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present estudi pretén investigar el perfil motivacional de l’alumnat preadolescent dels últims cursos de Primària, d’edats entre 11-12 anys, ja que, actualment en les aules el professorat es troba en problemes de desmotivació per part d’aquest i això causa la falta d’esforç i d’implicació en l’assignatura. La mostra està composta per 24 alumnes (13 xics i 11 xiques) d’una escola de Castelló de la Plana. El mètode utilitzat és el qüestionari basat en el Model de Qualitat de Situació Educativa (MOQSE) elaborat pel professor Doménech-Betoret (2017, 2018) i posteriorment, s’ha realitzat un gràfic de barres per observar els percentatges diferenciant les 7 escales corresponents. Quant als resultats obtinguts, es pot dir que no es poden generalitzar perquè la mostra estudiada és poc representativa per tal d’haver utilitzat només una escola i un curs en concret. Pel que fa als resultats, la majoria de l’alumnat creu que el temps i l’esforç estudiant serà recompensat, donant-li un valor i una utilitat a l’assignatura. Cal comentar que, més de la meitat creuen tindre un control sobre aquesta, però d’altres opinen que per superar-la depén de la sort. Hi ha un 77,66% dels estudiants que disfruten estudiant, però la resta, en canvi, és al contrari. Respecte al percentatge més baix, es troba que quasi la meitat volen aprovar amb el mínim esforç possible. No obstant això, un 91,83% estan d’acord en aprendre continguts i aptituds noves. Finalment, es formularan propostes de millora per a l’alumnat identificant les fortaleses i deficiències motivacionals per tal d’orientar-los amb estratègies i/o ferramentes eficaces. | ca_CA |
dc.format.extent | 22 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | motivació | ca_CA |
dc.subject | variables motivacionals | ca_CA |
dc.subject | disfrutar | ca_CA |
dc.subject | pla de millora | ca_CA |
dc.title | Avaluació diagnòstica i propostes de millora del nivell motivacional de l'alumnat de Primària en l'assignatura de matemàtiques | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840