Avaluació diagnòstica i propostes de millora del nivell motivacional de l'alumnat de Primària en l'assignatura de matemàtiques
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Avaluació diagnòstica i propostes de millora del nivell motivacional de l'alumnat de Primària en l'assignatura de matemàtiquesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Doménech Betoret, Fernando; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaData de publicació
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResum
El present estudi pretén investigar el perfil motivacional de l’alumnat preadolescent dels
últims cursos de Primària, d’edats entre 11-12 anys, ja que, actualment en les aules el
professorat es troba en problemes ... [+]
El present estudi pretén investigar el perfil motivacional de l’alumnat preadolescent dels
últims cursos de Primària, d’edats entre 11-12 anys, ja que, actualment en les aules el
professorat es troba en problemes de desmotivació per part d’aquest i això causa la falta
d’esforç i d’implicació en l’assignatura.
La mostra està composta per 24 alumnes (13 xics i 11 xiques) d’una escola de Castelló de la
Plana. El mètode utilitzat és el qüestionari basat en el Model de Qualitat de Situació
Educativa (MOQSE) elaborat pel professor Doménech-Betoret (2017, 2018) i posteriorment,
s’ha realitzat un gràfic de barres per observar els percentatges diferenciant les 7 escales
corresponents.
Quant als resultats obtinguts, es pot dir que no es poden generalitzar perquè la mostra
estudiada és poc representativa per tal d’haver utilitzat només una escola i un curs en concret.
Pel que fa als resultats, la majoria de l’alumnat creu que el temps i l’esforç estudiant serà
recompensat, donant-li un valor i una utilitat a l’assignatura. Cal comentar que, més de la
meitat creuen tindre un control sobre aquesta, però d’altres opinen que per superar-la depén de
la sort. Hi ha un 77,66% dels estudiants que disfruten estudiant, però la resta, en canvi, és al
contrari. Respecte al percentatge més baix, es troba que quasi la meitat volen aprovar amb el
mínim esforç possible. No obstant això, un 91,83% estan d’acord en aprendre continguts i
aptituds noves.
Finalment, es formularan propostes de millora per a l’alumnat identificant les fortaleses i
deficiències motivacionals per tal d’orientar-los amb estratègies i/o ferramentes eficaces. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess