De soca-rel: Una aproximació a la música tradicional valenciana a l’aula de Primària
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
De soca-rel: Una aproximació a la música tradicional valenciana a l’aula de PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Canut Rebull, Ramon; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-07-15Editor
Universitat Jaume IResumen
En el present Treball de Final de Grau es realitza una proposta didàctica amb la qual es pretén
apropar al nostre alumnat a la cultura valenciana a través de la música d’arrel. Aquest apropament
es realitza mitjançant ... [+]
En el present Treball de Final de Grau es realitza una proposta didàctica amb la qual es pretén
apropar al nostre alumnat a la cultura valenciana a través de la música d’arrel. Aquest apropament
es realitza mitjançant l’elaboració de diferents activitats on l’alumnat podrà conéixer els trets
característics de la música tradicional valenciana i desenvoluparà capacitats interpretatives. Per a
l’elaboració de les diferents activitats s’ha realitzat una revisió bibliogràfica exposada en el marc
teòric on s’explica com pot influir la música al desenvolupament dels nostres alumnes, la importància
d’introduir la música tradicional a l’aula i els avantatges de l’ús de les TIC en els diferents processos
educatius.
Aquest projecte pretén comprendre la cultura a través de la música i viceversa i sorgeix de la
necessitat de transmetre i apropar la música tradicional valenciana a l’alumnat de primària, ja que
el repertori d’arrel contribueix al desenvolupament del nostre alumnat en tots els àmbits i forma part
de la identitat dels nostres pobles. A causa de la situació provocada per la COVID-19, aquesta
proposta s’ha dut a terme a través de les TIC i la metodologia emprada en l’execució de la proposta
ha sigut l’ABP, un enfocament on l’alumnat és el protagonista del seu aprenentatge. [-]
In the present project, a didactic proposal is made in order to bring our pupils closer to Valencian
culture through root music. This approach is carried out through the elaboration of different activities
where the ... [+]
In the present project, a didactic proposal is made in order to bring our pupils closer to Valencian
culture through root music. This approach is carried out through the elaboration of different activities
where the students will be able to know the main features of the Valencian traditional music. For the
elaboration of the different activities, a bibliographic review has been carried out and exposed in the
theoretical frame where it is explained how music can influence the development of our students,
the importance of introducing traditional music in the classroom and the presence and advantages
of the use of ICT in education.
This project aims to understand culture through music and arises from the need to transmit and bring
traditional Valencian music to primary school students, as the root repertoire contributes to the
development of our students in all areas and is part of the identity of our people. Due to the situation
caused by COVID-19, this proposal has been carried out through ICT and the methodology used in
its execution has been the ABP, an approach where students are responsible of their learning. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess