Nous models d’educació artística: desmuntant el paradigma de disney a l’aula d’infantil
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/192175/TFG_2020_VidalVilas_Ingrid.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Nous models d’educació artística: desmuntant el paradigma de disney a l’aula d’infantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ribera Giner, Marc; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-06-17Editor
Universitat Jaume IResumen
El meu projecte girarà al voltant de l’art, crec que és important destacar l’art com una font d’aprenentatge molt beneficiosa per a treballar a l’aula, ja que ajuda al desenvolupament físic, social i intel·lectual ... [+]
El meu projecte girarà al voltant de l’art, crec que és important destacar l’art com una font d’aprenentatge molt beneficiosa per a treballar a l’aula, ja que ajuda al desenvolupament físic, social i intel·lectual dels xiquets i xiquetes. Cal destacar que en l’etapa d’educació infantil es percep l’art com una mena de passa temps decoratiu sense anar més enllà dels coneixements que aquest ens pot aportar.
La meva proposta és treballar l’art d’una manera transversal i fer que els nens es qüestionin la realitat que els envolta, aquest objectiu el treballaré a partir de la fotògrafa Dina Goldstein, aquesta pretén mostrar la cara oculta que s’amaga darrere de les princeses Disney. La seva obra d’art recull 11 imatges sobre la realitat oculta de les princeses.
El tema principal que tractaré a través d’aquest projecte serà la diferència de gènere oculta que hi ha darrere de Disney. Per a poder treballar correctament les obres d’una manera més profunda, he decidit elegir tres fotografies, en aquestes és treballarà la desigualtat de gènere, ja que l’empresa s’ha encarregat de fomentar el paper de la dona com a element passiu i dèbil de la societat. Les tres obres elegides són, la Blanca neus i el seu habitatge desestructurat, la Cenicienta del after hours, i la Bella.
Aquest projecte el realitzaré a partir del mètode MUPAI, i l’Art thinking, he decidit realitzar una fusió i adaptació d’aquests dos mètodes creant així una nova metodologia, fomentant així el pensament crític dels nens utilitzant l’art com a instrument, i afavorint la satisfacció i l’interès per l’expressió plàstica, com a creadors d’obres i com a observadors. [-]
Through this project I will work art. It should be noted that educating through art is very beneficial for students, as it helps to develop-be physically, socially and intellectually. In childhood education children ... [+]
Through this project I will work art. It should be noted that educating through art is very beneficial for students, as it helps to develop-be physically, socially and intellectually. In childhood education children perceive art as a passing time.
The intention of this project is that through art children lear to question reality. This goal will be worked on from a series of works by Dina Goldstein entitled 'Fallen Princess', these works show the hidden face of the Disney company princesses.
The main topic to be addressed will be gender difference. The total works worked will be three Snow White, Cinderella ‘’after hours’’ and Bestie&Beatuy
The methodology of the project arises from the MUPAI and method of Art Thiking, with these two methodologies I have created a new one, with the intention of promoting the critical thinking of children through art and at the same time maintaining interest in plastic expression both as creators and observers. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: