“Junts cuidem el planeta”, programa de tutoria entre iguals centrat en el medi ambient per a les ciències de la naturalesa
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
“Junts cuidem el planeta”, programa de tutoria entre iguals centrat en el medi ambient per a les ciències de la naturalesaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Moliner Miravet, Lidón; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-06-15Editor
Universitat Jaume IResumen
“Junts cuidem el planeta” és un programa de tutoria entre iguals creat per a millorar els hàbits de
cura del medi ambient en l'alumnat de 5è de Primària. Aquest programa es duu a terme en l'àrea
de Ciències de la ... [+]
“Junts cuidem el planeta” és un programa de tutoria entre iguals creat per a millorar els hàbits de
cura del medi ambient en l'alumnat de 5è de Primària. Aquest programa es duu a terme en l'àrea
de Ciències de la Naturalesa i està directament relacionat amb els continguts curriculars de l’unitat
didàctica que es treballa a cada moment, segons la temporalització proposada. L'alumnat aprèn a
través d’una activitat estructurada, organitzada en parelles, utilitzant un marc de relació establit per
la metodologia de tutoria entre iguals i secundat per la docència compartida.
Aquest treball està centrat en l'etapa d’Educació Primària, així doncs es fa referència a les lleis
que la regulen i es descriuen els principals fonaments de l'educació inclusiva, l'atenció a la
diversitat, aprenentatge cooperatiu i la tutoria entre iguals. Tant el programa com els recursos
creats estan pensats per a una tutoria entre iguals de tipus recíproca. El material didàctic que
s'aporta és: un exemple de temporalització del curs acadèmic 2019-2020 amb pautes per a la
seua creació; un qüestionari sociomètric per a la creació de parelles; 12 fulls de treball dividits en
preguntes prèvies, un text i dues o tres activitats; una relació entre fulls, continguts i descripció de
cada sessió; i finalment, s'opta per una avaluació formadora i formativa basada en el llibre
“(En)raonem en parella”. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess