L’hort escolar com a recurs pedagògic
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
L’hort escolar com a recurs pedagògicAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Monferrer Sales, Lidón; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-06-16Editor
Universitat Jaume IResumen
L’hort durant molts anys ha sigut el mètode de treball i de subsistència de moltes persones, ja que
l’agricultura ha anat evolucionant des de la recol·lecció per a u mateix, passant per ser la moneda
de canvi, fins ... [+]
L’hort durant molts anys ha sigut el mètode de treball i de subsistència de moltes persones, ja que
l’agricultura ha anat evolucionant des de la recol·lecció per a u mateix, passant per ser la moneda
de canvi, fins a ser un comerç. Ha evolucionat tan exageradament, que la societat l’ha deixada
apartada. No obstant això, cap als anys 90 aquesta pràctica ha anat integrant-se en les escoles
com a hort escolar.
La finalitat d’aquest treball és proporcionar consells i ferramentes per a poder dur a terme un hort
escolar ecològic a mestres en educació primària. S’exposen diferents apartats per a garantir la
creació de l’hort amb èxit. La informació que s’ofereix sobre diversos elements que composen
l’hort serveixen per a aclarir qualsevol dubte que puga sorgir en el procés de l’hort. Per tant,
aquest treball es divideix en una part teòrica i una altra pràctica, on apareixen els objectius i
continguts necessaris per a poder ensenyar a l’alumnat què és i com es manté un hort escolar
ecològic. Aquest tipus de treball en l’horticultura, és ecològic perquè s’intenta no utilitzar cap
producte de síntesi de laboratori, ja que hi ha remeis casolans menys nocius que poden fer front a
les possibles plagues o malalties de les plantes, així com l’associació de plantes aromàtiques amb
hortalisses. [-]
The orchad for many years has been the method of work and subsistence of many people, since
agriculture has evolved from harvesting for oneself, going to be the currency, to being a trade. It
has evolved so dramat ... [+]
The orchad for many years has been the method of work and subsistence of many people, since
agriculture has evolved from harvesting for oneself, going to be the currency, to being a trade. It
has evolved so dramatically that society has pushed it aside. However, towards the 90s this
practice has been integrated into schools as a school garden.
The purpose of this work is to provide tips and tools to carry out an ecological school garden for
teachers in primary education. Different sections are exposed to guarantee the successful creation
of the garden. The information offered on various elements that make up the garden serve to
clarify any doubts that may arise in the garden process. Therefore, this work is divided into a
theoretical and a practical part, where the objectives and necessary contents appear to be able to
teach students what an ecological school garden is and how it is maintained. This type of work in
horticulture is ecological because we try not to use any laboratory synthesis product, since there
are less harmful home remedies that can cope with possible pests or plant ailments, as well as the
association of aromatic plants with vegetables. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess