La literatura popular valenciana a les aules d’Educació Infantil. Una proposta didàctica a partir de la creació d’un corpus literari
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
La literatura popular valenciana a les aules d’Educació Infantil. Una proposta didàctica a partir de la creació d’un corpus literariAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Beltrán Zaragozá, Andreu; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball Final de Grau (TFG) sorgeix de la necessitat de recuperar part de la literatura
popular oral de les zones de Castelló de la Plana i La Pobla de Benifassà amb la creació d’un
corpus literari, així com ... [+]
Aquest Treball Final de Grau (TFG) sorgeix de la necessitat de recuperar part de la literatura
popular oral de les zones de Castelló de la Plana i La Pobla de Benifassà amb la creació d’un
corpus literari, així com de demostrar la importància de treballar aquest tipus de literatura a les
aules d’Educació Infantil i com a través d’ella es poden reforçar i consolidar continguts del
currículum d’aquesta etapa educativa. A més de treballar d’una manera divertida l’expressió oral i
la millora progressiva de l’ús de la llengua. Així, per a poder complir amb els objectius, aquest
treball es divideix en dues parts. En la primera es du a terme una investigació envers la literatura i
la literatura infantil i popular i la seua repercussió en l’Educació Infantil. Al mateix temps, es
realitza la creació d’un corpus literari mitjançant la recerca d’informadors i informadores d’edat
avançada i la tria de les peces del corpus més adequades per a la futura aplicació a les aules. Tot
seguit es dóna pas a la recerca de propostes sobre literatura per tal de marcar uns criteris per a la
creació de les activitats, ja que no es pot posar en pràctica la proposta. En la segona part
s’elabora el resultat amb la proposta, les activitats, els materials i el sistema d’avaluació amb els
criteris i els instruments. D’aquesta manera, s’obté una proposta, pensada per una aula de 5 anys
d’una escola de Castelló de la Plana, amb la què mitjançant la literatura popular oral es treballen diferents continguts del currículum. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess