Estudi quasiexperimental del procés d’introducció de les tisores en un aula de xiquets i xiquetes tres anys
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Estudi quasiexperimental del procés d’introducció de les tisores en un aula de xiquets i xiquetes tres anysAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Muiños Durán, Mónica; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2020-06-15Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquesta investigació ha estat basada en l’estudi del procés d’introducció de les tisores i la detecció
de dificultats en les diferents fases d’aquest. Ha estat portat a terme en una aula d’Infantil amb 23
alumnes ... [+]
Aquesta investigació ha estat basada en l’estudi del procés d’introducció de les tisores i la detecció
de dificultats en les diferents fases d’aquest. Ha estat portat a terme en una aula d’Infantil amb 23
alumnes de tres anys. En la recerca d’aquestes necessitats s’utilitza un instrument d’avaluació
diagnòstica (escala observacional de resposta tancada, elaboració pròpia de les preguntes) i es
trobà que els xiquets i xiquetes d’aquesta aula tenien un nivell òptim amb la motricitat fina.
Tanmateix, trobarem que 9 dels alumnes presenten dificultat en la coordinació manual i que els 13
alumnes restants presentaven dificultat amb la coordinació ull-mà.
Pel que respecta a la metodologia, ens hem centrat en un estudi quasiexperimental. Per tant, s’han
creat unes activitats perquè els xiquets i xiquetes treballaren aquelles parts on mostraven algun
tipus de dificultat i així tractar de superar-la. Aquestes activitats estan pensades perquè l’alumnat
siga el màxim protagonista i participe d’una manera activa i inclusiva.
Respecte a l’anàlisi de resultats de la primera avaluació s’han interpretat els mateixos i
posteriorment s’ha elaborat un gràfic on apareixen els resultats representats més gràficament.
Ultimant aquest treball, per l’avaluació final es faria ús del mateix mètode utilitzat a la primera
avaluació (escala observacional de resposta tancada) i veure si els objectius establerts al projecte
han sigut aconseguits o cal seguir treballant-los. Després de realitzar la investigació, s’ha observat
que hi ha alguns aspectes a millorar: cal polir la gestió del temps i ajustar-se a ell, obtenir resultats
més específics i augmentar el nombre de participants del projecte. [-]
This research has been based on the study of the process of introducing scissors and the detection
of difficulties in their different phases. It was held in a Kindergarten classroom with 23 students of 3
years old. ... [+]
This research has been based on the study of the process of introducing scissors and the detection
of difficulties in their different phases. It was held in a Kindergarten classroom with 23 students of 3
years old. In the search for these needs, we have used an assessment tool (observation scale with
closed answer), with this we found that children had an optimal level in the fine mobility. However, 9
of these students had difficulties with the handmade coordination and that 13 remained having
difficulties with the eye-hand coordination.
With respect to of the methodology, we have focused a quasi-experimental study. Therefore, we
have created some activities which children can work the hard parts of the process and thus try to
overcome it. These activities are designed so that students are the main leading role and take part
in an active and inclusive way.
Regarding, the analysis of the results, a graph has been drawn up showing them more graphically.
To conclude this work, the final evaluation would use the same method used in the first evaluation
(observational scale with closed answer), and check if the goals set up in the project have been
achieved or if we need to continue working on them. After concluding the research, it has been
observed that there are some aspects which need to be improved: time management needs to be
polished and adjusted to it, achieve more specific results and increase the number of project
participants. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess