Mostrar el registro sencillo del ítem
Estudi quasiexperimental del procés d’introducció de les tisores en un aula de xiquets i xiquetes tres anys
dc.contributor.author | Sánchez Artero, Tamara | |
dc.contributor.other | Muiños Durán, Mónica | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2021-02-12T09:40:40Z | |
dc.date.available | 2021-02-12T09:40:40Z | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/191964 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquesta investigació ha estat basada en l’estudi del procés d’introducció de les tisores i la detecció de dificultats en les diferents fases d’aquest. Ha estat portat a terme en una aula d’Infantil amb 23 alumnes de tres anys. En la recerca d’aquestes necessitats s’utilitza un instrument d’avaluació diagnòstica (escala observacional de resposta tancada, elaboració pròpia de les preguntes) i es trobà que els xiquets i xiquetes d’aquesta aula tenien un nivell òptim amb la motricitat fina. Tanmateix, trobarem que 9 dels alumnes presenten dificultat en la coordinació manual i que els 13 alumnes restants presentaven dificultat amb la coordinació ull-mà. Pel que respecta a la metodologia, ens hem centrat en un estudi quasiexperimental. Per tant, s’han creat unes activitats perquè els xiquets i xiquetes treballaren aquelles parts on mostraven algun tipus de dificultat i així tractar de superar-la. Aquestes activitats estan pensades perquè l’alumnat siga el màxim protagonista i participe d’una manera activa i inclusiva. Respecte a l’anàlisi de resultats de la primera avaluació s’han interpretat els mateixos i posteriorment s’ha elaborat un gràfic on apareixen els resultats representats més gràficament. Ultimant aquest treball, per l’avaluació final es faria ús del mateix mètode utilitzat a la primera avaluació (escala observacional de resposta tancada) i veure si els objectius establerts al projecte han sigut aconseguits o cal seguir treballant-los. Després de realitzar la investigació, s’ha observat que hi ha alguns aspectes a millorar: cal polir la gestió del temps i ajustar-se a ell, obtenir resultats més específics i augmentar el nombre de participants del projecte. | ca_CA |
dc.description.abstract | This research has been based on the study of the process of introducing scissors and the detection of difficulties in their different phases. It was held in a Kindergarten classroom with 23 students of 3 years old. In the search for these needs, we have used an assessment tool (observation scale with closed answer), with this we found that children had an optimal level in the fine mobility. However, 9 of these students had difficulties with the handmade coordination and that 13 remained having difficulties with the eye-hand coordination. With respect to of the methodology, we have focused a quasi-experimental study. Therefore, we have created some activities which children can work the hard parts of the process and thus try to overcome it. These activities are designed so that students are the main leading role and take part in an active and inclusive way. Regarding, the analysis of the results, a graph has been drawn up showing them more graphically. To conclude this work, the final evaluation would use the same method used in the first evaluation (observational scale with closed answer), and check if the goals set up in the project have been achieved or if we need to continue working on them. After concluding the research, it has been observed that there are some aspects which need to be improved: time management needs to be polished and adjusted to it, achieve more specific results and increase the number of project participants. | ca_CA |
dc.format.extent | 26 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | psicomotricitat | ca_CA |
dc.subject | motricitat fina | ca_CA |
dc.subject | coordinació manual | ca_CA |
dc.subject | coordinació ull-mà | ca_CA |
dc.subject | tisores | ca_CA |
dc.subject | educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | procés d’introducció | ca_CA |
dc.subject | psychomotricity | ca_CA |
dc.subject | fine mobility | ca_CA |
dc.subject | handmade coordination | ca_CA |
dc.subject | eye-hand coordination | ca_CA |
dc.subject | scissors | ca_CA |
dc.subject | kindergarten education | ca_CA |
dc.subject | introduction process | ca_CA |
dc.title | Estudi quasiexperimental del procés d’introducció de les tisores en un aula de xiquets i xiquetes tres anys | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840