Programa de prevenció per a treballar la por en alumnes de 4 anys
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Programa de prevenció per a treballar la por en alumnes de 4 anysAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Abellán-Roselló, Laura; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-06-11Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest treball es presenta un programa de prevenció, destinat a xiquets i xiquetes del
segon nivell del segon Cicle d'Educació Infantil, per a millorar l’autoregulació de la por i
prevenir l’aparició d’ansietat ... [+]
En aquest treball es presenta un programa de prevenció, destinat a xiquets i xiquetes del
segon nivell del segon Cicle d'Educació Infantil, per a millorar l’autoregulació de la por i
prevenir l’aparició d’ansietat i/o fòbia en la seua edat adulta. Així doncs, també es pretén que
aprenguen a identificar aquesta emoció, sàpiguen controlar-la en situacions on es manifeste
i, per últim, aprendre a canalitzar la por.
Aquest programa té trenta activitats dissenyades per a desenvolupar-se en deu sessions
distribuïdes al llarg de cinc setmanes. Aquestes sessions han sigut seqüenciades en
diferents fases tenint en conter el seu objectiu a complir i la dificultat. A més a més, a l’hora
de crear-les s’ha tingut en conter la investigació bibliogràfica, que s’ha fet relacionada amb
les emocions i el sentiment de por en infantil. Tot i això, s’han basat en una metodologia de
l'aprenentatge significatiu i la visió globalitzada. Per tant, els coneixements aniran de menys a
més i s’avaluaran de manera global. Cal tenir en conter, que aquest programa utilitza el joc
com a recurs lúdic. Per últim, aquest programa té una estructura d’investigació-acció, ja que
partirà d’una avaluació diagnòstica, seguidament la posada en practica i l’avaluació final,
aquesta última donarà peu a diverses millores. [-]
This work presents a prevention programme, for children in the second level of the second
Cycle of Early Childhood Education, to improve the self-regulation of fear and prevent the
onset of anxiety and/or phobia in ... [+]
This work presents a prevention programme, for children in the second level of the second
Cycle of Early Childhood Education, to improve the self-regulation of fear and prevent the
onset of anxiety and/or phobia in adulthood. So it is also intended that they learn to identify
this emotion, know how to control it in situations where it manifests itself and finally, learn to
channel fear.
This program has thirty activities designed to be developed in ten sessions spread over five
weeks. These sessions have been sequenced in different phases taking into account their
goal to be met and the difficulty. In addition, bibliographic research has been taken into
account when creating them, which has been made related to emotions and the feeling of fear
in childish. Still, they have been based on a meaningful learning methodology and globalized
vision. Knowledge will therefore be less than further and assessed globally. Keep in mind,
that this program uses the game as a playful resource. Finally, this program has a researchaction structure, since it will start from a diagnostic evaluation, implementation and final
evaluation, the latter would lead to several improvements. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess