Mostrar el registro sencillo del ítem
Sentint els conflictes, caminant cap a la convivència
dc.contributor.author | Membrado Ferrer, Marta | |
dc.contributor.other | Górriz Plumed, Ana Belén | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2021-02-10T12:47:58Z | |
dc.date.available | 2021-02-10T12:47:58Z | |
dc.date.issued | 2020-07-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/191888 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | En els moments de joc lliure l’alumnat es desenvolupa integralment. No sols obté progressos en les seues habilitats motrius i processos cognitius, sinó que també desenvolupa la seua personalitat i les seues habilitats socioemocionals. Partint de l’observació sistemàtica del joc lliure d’un grup de xiquetes i xiquets de tres anys tant dins de l’aula com a un pati coeducatiu, es posa la mirada en aquestes habilitats així com en la seua capacitat de gestió dels conflictes. Es tracta de proporcionar suport a l’alumnat per a progressar cap a una gestió més autònoma des d’un posicionament d’acompanyament emocional. És a dir, de validar totes les emocions, d’arribar a ser conscients de les mateixes i de dirigir-les cap a respostes positives superant la frustració. Es tracta d’evitar respostes agressives però sense reprimir o castigar la ira. Al llarg de dos mesos d’intervenció i mitjançant la creació de diferents espais i materials es pretén crear un clima segur i de confiança per a l’alumnat on desenvolupar-se socialment i emocionalment. Tanmateix, es pretén transmetre la importància del tractament dels conflictes, entesos com un motor de canvi personal i social, mai com un fet negatiu. Malgrat que l’educació emocional és un llarg camí a recórrer al llarg de les diferents etapes de la vida, es tracta de donar un primer pas cap a una convivència de pau. | ca_CA |
dc.format.extent | 43 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Convivència Escolar | ca_CA |
dc.subject | Resolució de Conflictes | ca_CA |
dc.subject | Gestió Emocional | ca_CA |
dc.subject | Joc lliure | ca_CA |
dc.subject | Patis Coeducatius | ca_CA |
dc.title | Sentint els conflictes, caminant cap a la convivència | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840