Sentint els conflictes, caminant cap a la convivència
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Sentint els conflictes, caminant cap a la convivènciaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Górriz Plumed, Ana Belén; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-07-14Editor
Universitat Jaume IResumen
En els moments de joc lliure l’alumnat es desenvolupa integralment. No sols obté progressos en
les seues habilitats motrius i processos cognitius, sinó que també desenvolupa la seua
personalitat i les seues habilitats ... [+]
En els moments de joc lliure l’alumnat es desenvolupa integralment. No sols obté progressos en
les seues habilitats motrius i processos cognitius, sinó que també desenvolupa la seua
personalitat i les seues habilitats socioemocionals. Partint de l’observació sistemàtica del joc lliure
d’un grup de xiquetes i xiquets de tres anys tant dins de l’aula com a un pati coeducatiu, es posa la
mirada en aquestes habilitats així com en la seua capacitat de gestió dels conflictes. Es tracta de
proporcionar suport a l’alumnat per a progressar cap a una gestió més autònoma des d’un
posicionament d’acompanyament emocional. És a dir, de validar totes les emocions, d’arribar a
ser conscients de les mateixes i de dirigir-les cap a respostes positives superant la frustració. Es
tracta d’evitar respostes agressives però sense reprimir o castigar la ira. Al llarg de dos mesos
d’intervenció i mitjançant la creació de diferents espais i materials es pretén crear un clima segur i
de confiança per a l’alumnat on desenvolupar-se socialment i emocionalment. Tanmateix, es
pretén transmetre la importància del tractament dels conflictes, entesos com un motor de canvi
personal i social, mai com un fet negatiu. Malgrat que l’educació emocional és un llarg camí a
recórrer al llarg de les diferents etapes de la vida, es tracta de donar un primer pas cap a una
convivència de pau. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess