Assetjament escolar i ciberassetjament: percepció, formació i estratègies d’intervenció en docents en actiu i docents en formació
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Assetjament escolar i ciberassetjament: percepció, formació i estratègies d’intervenció en docents en actiu i docents en formacióAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Górriz Plumed, Ana Belén; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResumen
L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que es troba molt present en les
aules dels centres escolars. Les noves tecnologies també han provocat que molts xiquets i
adolescents en facen un mal ús per a ... [+]
L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que es troba molt present en les
aules dels centres escolars. Les noves tecnologies també han provocat que molts xiquets i
adolescents en facen un mal ús per a assetjar anònimament. Açò és el que anomenem
ciberassetjament. L’objectiu principal d’aquest estudi és analitzar la percepció, la formació i les
estratègies d’intervenció de diferents docents en actiu i docents en formació sobre l’assetjament
escolar i el ciberassetjament. L’estudi s’ha dut a terme mitjançant un qüestionari que ha sigut difós
a través de les xarxes socials, i en què han participat un total de 84 docents d’Espanya de
diferents edats. Amb els resultats hem obtingut que quasi la totalitat dels participants saben què és
l’assetjament i el ciberassetjament, i que són conscients que és una problemàtica que es troba
molt present. Així mateix, són coneixedors de les característiques més peculiars dels membres
que protagonitzen aquests fets. Ara bé, mentre que trobem un acord pel que fa al gènere de
l’agressor i dels espectadors, no trobem una concordança respecte al gènere de les víctimes. La
percepció confirma que cap dels dos conjunts consideren que l’assetjament siga una part natural
del desenvolupament, ni que la víctima siga mereixedora d’allò que li ocorre. La formació, en
canvi, ens deixa unes dades negatives ja que és d’allò en què menys formació presenten, encara
que els docents en formació es troben més preparats que els docents en actiu. Per últim, les
estratègies d’intervenció que més destaquen són el diàleg, les sancions i la formació contínua,
mentre que aquella que menys recolzament té per parts dels nostres participants és la intervenció
de l’equip directiu. Com a conclusió, podem destacar la falta de formació i d’instruments
d’intervenció, i la seua necessitat per a poder fer front a aquesta problemàtica. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess